måndag 14 oktober 2013

var rädd om hjärtat

Jag älskar min GreenStar. Jag har längtat så efter gröna drinkar i Montenegro, synd att jag inte hittade någon juicebar där. Men igår gjorde jag gröna juicer. Visst funkar en vanlig råsaftscentrifug. Det du kan tänka på är att försöka sakffa en råsaftscentrifug med en så stark motor som möjligt. Skillnaden mellan en råsaftscentrifug och till exempel en GreenStar är att du måste dricka din juice ganska direkt så att inte näringen försvinner. I en juicemaskin som Greenstar, pressas liksom allt ut, det är en så kallas slow juicer. Det tar lite längre tid, men å andra sidan får du ut mer vätska ur det du vill juica.
Dessutom kan du bunkra juicen i upp till fyra fem dagar, så nu har jag några glasburkar med gröna juicer, så jag inte behöver ta fram juicemaskinen varje dag.
På landet har jag en vanlig råsaftscentrifug. Men här i stan använder jag den här, som är som min bebis.


I gårdagens Aftonbladet tipsar de om min och Viveka Blom Nygrens ashtangayogadvder. Kul! De håller fortfarande.


Ta dig tid och  se den här filmen. Herregud vad livet är skört. Tack för påminnelsen. Tack. Och ta hand om ditt hjärta.

Och förresten hjärtat behöver klorofyll, så det bästa du kan göra för ditt hjärta är att dricka gröna drinkar och ta kosttillskottet Q10. Jag köper mina kosttillskott här och du vet väl att du får tio procent om du går in via min blogg eller hemsida och skriver Yogavita som kampanjkod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar