torsdag 3 oktober 2013

shoppar loss

 Här är jag i shoppingtagen på Gryningen inför min Montenegro-resa i morgon.
 Jag har sån tur att jag har Josefine från Jfine som min personalshopper när det kommer till hälsa. Hon har nu hjälpt mig att hitta produkter så att jag får fram bästa näringen om hotellet inte har tillräckligt med grönsaker. Visst jag får gå till marknaden, men utifallatt. Groddade nötter, chiafrön så jag kan göra min egen pudding. Jag lär mig så mycket av Josefine och bara av att gå in på gryningen, som verkligen är bästa hälsokosten i Stockholm. Så kunnig personal.
Min frukostmacka från mitt Cleanse8-program som jag går just nu. Rosmarinbröd med rödbetssmör, avocado och en massa gottigheter. Det är inte bara vackert det jag äter, det är så gott.

 Och så bästa instant-teet Chaga från Foursigmafood. Å, det är så gott. Dricker det när kaffebehovet kommer över mig. Det har en smak av lakrits som är så gott. Självklart packar jag med flera påsar sånt i packningen.
Jag får så mycket frågor om hur jag äter. Vad jag äter. Vilka kosttillskott jag äter. Hur jag tänker och hur jag gör. Jag har svårt att svara alla individuellt, då skulle jag inte göra annat än att svara på mejl. Hoppas, hoppas ni har förståelse för det.
Tänker också att jag skrivit mycket här i bloggen om hur jag äter, så läs gärna min blogg från när jag blev sjuk och följ med på min ändralivet-resa. För när jag började tänka mer medvetet på alla mina valmöjligheter var ju så klart när jag blev sjuk.
Men något som är viktigt är kosttillskott. Jag är så glad att jag hittade Innate Response fina kosttillskott.

Det första ni kan börja med att köpa in är så klart D-vitamin. Läs här:  Varför det är viktigt med D-vitamin   Idag gick nämligen Livsmedelsverket ut och rekommenderade det.

Om jag fick råda er, så köp er kosttillskott från Innate response Ni vet väl att ni får 10 procent på ert första köp om ni loggar in från min hemsida eller blogg. Skriv in koden Yogavita s får ni procenten.

Och när ni nu ändå bunkrar upp med D-vitamin. Köp också fiskolja. Jag lovar att jag kommer med en bra lista på vad vi behöver. Men D-vitamin är så viktigt att få i sig.

2 kommentarer:

  1. Jag skulle faktiskt inte rekommendera fiskolja alls. Det finns vegetabiliskt omega 3 med EPA och DHA som är överlägset fiskolja på så sätt att man inte riskerar att få i sig de miljögifter som fiskarna har fått i sig. Dessutom bidrar man inte till fiskars lidande eller utfiskningen av våra hav, smart va? :)

    Se länkar:
    http://nutritionfacts.org/video/plant-based-omega-3-supplements-2/
    http://nutritionfacts.org/video/ddt-in-fish-oil-supplements/

    Själv tar jag som vegan algolja från Helhetshälsa, 1 om dagen. I länkarna ovan finns massa referenser man kan kika på.

    Gillar din blogg mycket <3

    SvaraRadera
  2. Hej Karin,
    Jag tror absolut på att maten vi äter har en stor del att göra med vår hälsa, få i frågasätter nog det. Min spontana reaktion när jag ibland surfar in här på din blogg, förutom att jag blir inspirerad av din klokhet och ditt mod och vilja att dela med dig, tack för det, är: hur har hon råd? Jag läser till hälsocoach och en sak som vi läser mycket om är olikheter i ohälsa som bland annat handlar om socioekonomiska förutsättningar. Lite ledsamt tycker jag att det finns många människor som dels inte har kunskap, men som inte heller har råd att leva så hälsosamt som de vill. Jag tänker på exempelvis ekologisk mat som många tycker är dyrt. Det känns som att hälsa håller på att bli en klassfråga som handlar om vem som har råd och vem som inte har råd, men även vem som har möjlighet att prioritera sin hälsa, och de som i princip bara måste kämpa för att fixa sin vardag. Menar inte att du ska ha ett svar på det här, såklart, man gör ju vad man kan för att stärka sin hälsa, med de medel man har. Men vore intressant med ett inlägg från dig om det här, är säker på att du har en del kloka tankar om ojämlikhet i hälsa. <3

    SvaraRadera