lördag 19 oktober 2013

snart tillbaka i det vanliga igen



Kanske kan ni förstå glädjen i den här bilden.
Att håret växer.
Så där så att jag nu måste föra bort luggen-på-utväxt med hjälp av ett hårspänne.
Och inte vilket hårspänne som helst.
Nej, nej utan ett peacespänne, inköpt i Barcelona. Den varma staden, med en sandstrand nästan hela vägen upp till gågatan.
Underbart att känna havsluft när man vandrar Ramblan fram och tillbaka.
Peace.
Ett fredens spänne.
För att det är fred i mig. Nu.
Inga krig som utkämpas.
Inga terrorister som är lösa i mig.
Jag har utrotat dem. Förintat dem.
Jag behöver inte använda giftampuller för att döda det onda i mig, det är liksom redan utplånat.
I mig råder fred. Nu.
Åh, NU.
Nu är nu.

Ett lugn, varje gång jag får stryka mitt hår bort från ögonen.
Med håret som växer, växer liksom det sjuka längre och längre bort. Närmar sig sakta det friska förr.
Då när tankarna om sjukdom inte fanns.
Då jag var i någon sorts oskuldsfullhet.
Väx, väx bort året 2012.
Snart får jag ha tofs.
Då kanske allt är tillbaka till det vanliga igen.

Igår tog jag tåget till Göteborg. Till Tofta spa. Igår kväll med fullmånen som lyste upp himlen pratade jag om yoga i lust och nöd. Och nu ska vi ha en heldag med yoga och knipworkshop. Titta vilket vackert rum.



2 kommentarer:

  1. Härligt positivt inlägg! Stor kram till dig

    SvaraRadera
  2. Det var fina dagar! Tack för att du kom och lyste upp Västkusten ;-)
    /Jenny.

    SvaraRadera