fredag 18 oktober 2013

ur ett ryt, kom en frihetskänsla

Jag tror, att ur ett ryta-ifrån föds nåt annat. Nåt större.
Jag sa vad jag behövde säga. Har visserligen inte fått något svar, men det gör inget.
Det var inte svaret som var viktigt.
Det viktiga var att jag sa vad jag kände.
Hur det skavt och känt ledsamt i mig.
Att sätta ner en fot, värdera sig själv och just säga ifrån. Det är viktiga grejer.
Jag övar på det. Jag övar på det hela tiden.
Har tröttnat på att känna mig utnyttjad. Det är ingen fin känsla. Jag vill inte känna mig som ett offer. Jag vill vara juste och förväntar mig att bli behandlad just juste.
Men i det här, har nu istället utkristalliserats följande.
Jag känner mig mer fri.
Och ur det fria kan jag ta mina steg.
En del i det är att jag idag bokade en intervjuträff med en person som jag högaktar.
En människa med så mycket vishet, så mycket klokskap och som ägnat större delen av sitt liv med att hjälpa andra.
Den här historien har legat och grott i mig.
Jag har inte vetat hur jag ska göra, våga.
Men nu vågade jag.
Det är inget jobb. Det finns ingen beställning.
Jag ska göra ett spekjobb.
Och jag är så förväntansfull.

Men först, nu ska jag sätta mig på tåget till Göteborg och Tofta spa. Ikväll ska jag prata om hur jag yogat i lust och nöd, det finns plats så kom Här bokar du och får mer info och imorgon ska jag ha knipworkshop och yoga och meditation till halv fyra. Kom kom Här hittar du info och bokar

Glad för boken som kom i brevlådan häromdagen. Jag är med i Ebba Kleberg von Sydows Gravidbok i egenskap av Knipexpert, det känns bra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar