tisdag 22 oktober 2013

vad tror ni?

Läste Vimmelmammans blogg Läs här. Hon skriver om att hon inte blivit inbjuden till Cancergalan och att hon tycker det är konstigt. Kan jag också tycka.
Hon har hjälpt många genom sin blogg att stå upp för sig själva. Men framförallt hon öppnade upp för ett klimat där vi kan prata om cancer. Det tycker jag är viktigt.
Jag är inte heller inbjuden.
Så här tänker jag.
Folk vill ha med en när man är ett offer. Förstå mig rätt. Som när man är utsatt av cancerbehandlingar, man är svag, ledsen. Kan statuera exempel. Vara ett varnande exempel för de som är friska.
Men när man har åsikter och tycker om cancerbehandlingar. När man kanske kritiserar hur saker och ting är i cancervården, då får man inte vara med.
Som med allt annat helt enkelt.
Eller vad tror ni?



3 kommentarer:

  1. Varje gång du tänker att du inte orkar längre kommer från ingenstans ett litet ljus,
    det lilla ljuset kommer att förnya din styrka att orka gå ett steg till.

    SvaraRadera
  2. Du frågar vad vi tror och därför svarar jag. Kanske har Lotta Gray varit med i så många cancerreportage att man vill ha andra ansiken. Är osäker på vad som ligger i begreppet "bli inbjuden" men om det handlar om att vara offentlig kan jag tänka mig att man vill hitta någon ny person. Jag hoppas och tror att representanter för cancerfonden ställer sig positiva till kritik, i synnerhet kritik som kommer från någon som verkligen upplevt cancervården inifrån.

    SvaraRadera