torsdag 20 september 2012

hotta upp ditt sexliv

Tydligen är det så att den erotiska litteraturen är den nya trenden.
Och hur bra är inte det?
Det är väl bättre att snickra på sitt privatliv än att lägga ner hundratusentals kronor på att renovera om ett kök som man ändå bara nyttjar typ en kvart om dagen. Ja, för siffrorna säger så.
Dessutom säger siffrorna att svensken lägger ner 18 minuter i veckan på sitt sexliv. Det är deppiga siffror.
18 minuter på en hel vecka. Ibland kan man undra vad det är vi lägger tid på i våra liv och om det verkligen i slutändan var viktigt. Sånt tänker man mycket på när man får ett besked som cancer när man är mitt i livet.
Jag vet hur jag var, hur jag sköt allt framåt och tänkte sedan ska jag ha mer tid. När jag gjort det här och det där. När jag inte fångade ögonblicken av närhet med de jag verkligen älskar och istället la min energi på människor, saker, företeelser som egentligen inte brydde sig ett enda dugg om mig, på riktigt.
Jag investerade dåligt förr.
Nu är det bot och bättring på det.
Yta är tyvärr så viktigt i vår värld. Med den här inredningstrenden så renoverar vi oss också längre och längre ifrån varandra. Jag tycker det är fantastiskt att den här erotiska trenden är här och jag hoppas den kommit för att stanna. För vi behöver mer erotik och sensualism i våra liv!!!

Här kan du läsa om trenden: erotisk litteratur

Nej, man behöver inte vara ihop eller gift med någon. För grejen är att man kan snickra på sitt eget sexliv även om man inte har en partner. Erotik och sensualism är viktigt. Det är en kärleksförklaring till dig själv. För när man känner den känslan för sig själv, tar man sedan med den in i ett förhållande. För mer än ett år sedan gjorde jag och min vapendragare fotografen Anneli Hildonen den här boken, här kan du läsa om boken: Yogaerotica



För jag upptäckte tidigt att yogan är en så bra ingångsport för att hitta just erotiken i sitt liv. Och erotik behöver ju inte bara vara penetration. Näe, det är liksom också uppbyggandet av erotik, det långa evinnerliga förspelet. Hur viktigt är inte det.
Jag är väldigt stolt över den här boken. Tycker att den är sååå fin och bra. Jag har fått många mejl från läsare som skriver att de gillar den, att den gett dem något och att de gillar övningarna som finns i boken.

Här kan du köpa den för 228 kr Så varför inte hotta upp dig och din partners sexliv i höst, eller ditt egna ensamsex.

Så här såg jag ut med hår för ett och ett halvt år sedan. Tänk vad livet kan förändras. Såna här uttryck som Carpe diem, fånga dagen kan låta så klämkäckt, så larvigt. men allvarligt, det är precis vad livet handlar om.

3 kommentarer:

  1. VIktigt inlägg om att inse att livet är just nu, och kanske är IDAG den bästa tiden i våra liv, det vet vi ju inte?
    Läste förresten en humoristisk artikel i en fransk tidning för ett tag sedan, om just det där att skandinaverna hellre bygger om kök än ägnar sig åt sin partner... I Frankrike (där jag bor) är prioriteringarna annorlunda, folk lägger mindre tid på lägenheten, och mer än arton minuter på annat. :D
    Tack för en fin och modig blogg!

    SvaraRadera
  2. Hej Karin
    Halkade in på din blogg på ett "bananskal"och nu måste jag läsa varje dag,du skriver så mycket tänkvärt.
    Jag fick för två år sedan en knöl på livmodern som måste tas bort omg.opererades den 20nde dec.operationen gick bra men ca en halvtimme efter fick jag en blödning och förlorade en massa blod.Den julen blev inte som vanligt men det blev ett uppvaknande.
    Varför måste det vara så?
    Nu var det tackolov en ofarlig knöl och jag hämtade mig efter några veckor,men rädslan den var förlamande.
    Min man och jag har alltid ägnat mycket tid till varandra men dom här två åren efter det här har det blivit ännu mer.
    Våra vänner skrattar åt oss och retas att vi har klippkort på finlandsbåten och att vi måste bo på hotell en gång i månaden men som egen företagare måste man komma bort för att få vara ifred och vi är lyckligt lottade som kan ha det så.Men det är ju också så viktigt med vardagen,en picnic,en kram i hallen,köpa kaffe och en bulle på statoil och sitta i bilen och fika mellan jobben.Och jaa.. jag har beställt 50 nyanser av honom(kanske blir det högläsning:))
    Nu håller jag alla tummar jag har för att du ska bli bra och få många,många år med din man och familj.Du är en vacker människa både på utsidan och insidan!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  3. Karin Karin! Jag får kippa efter andan när jag läser ditt inlägg... Du skriver så klokt och insiktsfullt och det är så fint att du delar med dig. Tack!

    SvaraRadera