torsdag 20 februari 2014

en vinnare dragen

Tack för alla era kommentarer och tack för era fina historier ni skickat. Och för era ideer om vad jag ska skriva om. Nu har jag tips för ett tag framåt.
Jag älskar era kommentarer, älskar att ni hör av er. Ger er tillkänna.
För ibland kan det ju kännas som att jag skriver ut i luften. Jag vill ju ha en reaktion, så klart. Som ett samtal med en vän ungefär.

Jag har dragit en vinnare. Håll utkik här, eftersom det är två böcker till som ska komma hem till två av er läsare.

Så här skrev Ulrika och så klart vill jag att du ska få min knipbok. Och jag hoppas så klart att den ska hjälpa dig. Tack för att du delar med dig av din historia. Jag är ju också en sucker för kärlek i lust och nöd. I lusten är det ju ganska lätt och härligt, men det är i nöden kärleken testas. 

" Vad gäller vad du ska skriva om så tycker jag att det är roligt med matinspiration, annars lite allmänna funderingar som du brukar komma med ändå här på bloggen. Annars vill jag berätta om några av de finaste saker min man gjort för mig. Jag hade en förlamningssjukdom som barn som gett diverse restskador och i vuxen ålder fick jag svåra problem med IBS och behövde gå igenom jobbiga undersökningar och tjata och kämpa en massa för att få hjälp. När jag och min man gifte oss 2009 hade vi varit ett par i nästan 10 år och jag mådde äntligen bra så vi kunde ha en riktig glädjedag utan att behöva fundera på min mage och annat. Han hade gått igenom denna tid av nöd med mig och det kändes därför inte alls svårt att lova trohet i nöd och lust. Han har redan från start varit så stöttande och kärleksfull och aldrig ytlig. Vi hade inte varit tillsammans speciellt länge när jag fick en kraftig migränattack och kräktes och han tog hand om mig, tömde min spyhink o.s.v. När jag behövde utredas för magproblemen drog han in tv-kabel till toaletten så jag kunde se på tv medan jag gjorde den vidriga tarmrensningen inför koloskopin jag skulle genomgå och han följde också med och satt och höll mig i handen under själva undersökningen. Och när jag sedan efter drygt 3 år med handikappande magproblem fick min kolostomi tyckte han inte att det var något konstigt alls och han har aldrig tyckt att jag skulle vara mindre attraktiv eller så p.g.a. den. Sådant tycker jag betyder så mycket i ett förhållande. Att veta att det håller även genom svårare tider och att det är en djupare kärlek. Han får mig också att skratta varje dag vilket också är helt underbart. I sommar firar vi 5 år som gifta och 15 år tillsammans och vi väntar vår 3:e pojke nu till våren/försommaren.  Skulle vara jätteroligt om jag vann en bok. Har p.g.a. mina förlamningsskador nedsatt viljestyrd knipförmåga och dessa graviditeter frestar ju på en del även om jag föder med snitt och försöker träna bäckenbotten så gott jag kan. (Har gått på biofeedbackbehandling så vet att jag kan knipa på rätt sätt i.a.f.) Har dessutom nervsmärtor i underlivet vilket kan vara jobbigt speciellt som jag måste tappa blåsan med kateter när jag går på toa. Så detta område av kroppen är verkligen i behov av extra omtanke för mig."

 

Ulrika mejla mig din adress på yogavita@telia.com så skickar jag Knipboken.

4 kommentarer:

  1. Vilken stark kvinna du är Ulrika du är otrolig!

    SvaraRadera
  2. Jag vill tillägga något angående val av yogaform.
    Har haft extrema problem med min ländrygg som är instabil helt enkelt överrörlig vilket leder till att nerv/er kommer ikläm--som ger en nervsmärta.
    Från flertalat ortopeder/naprapater/sjukgymnaster/MR kamera etc och mycket träning inkl yoga, har jag för min del kommit till en slutsats.
    Det behövs en personlig analys och ett personligt yoga program som passar just dig.
    Dessa yogaklasser som finns i studio och gym tar ju faktiskt inte hänsyn till den individuella statusen.
    Vilka rörelser som passar just dig och din kropp måste anpassas individuellt.
    Jag har enorma problem med framåtböjningar vilket i ett specialanpassat program kunde lösas på ett absolut underbart sätt.
    Gick på yogaterapi, en gång och en helt ny värld öppnades. tränar hemma efter hennes schema, programmet byggs på 4 ggr om året.

    SvaraRadera
  3. Grattis till dig Ulrika även från mig! Jätteroligt att du vann!
    Ta hand om dig...

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni. :) Ja, jag verkar ha begåvats med en stor envishet och en djup livsglädje (som dock varit nere på sparlåga vissa perioder p.g.a. allt som hänt men aldrig slocknat - har alltid kunnat skratta åt saker även när det varit som jobbigast) som tillsammans med min Guds-tro nog är det som burit mig genom allt jag varit med om och fått mig att fortsätta satsa på det jag drömmer om.

    SvaraRadera