tisdag 11 februari 2014

bästa bästa alla hjärtans dag presenten

På fredag är det alla hjärtans dag. Jag tror jag ska låta den fredagen vara helt öppen, helt utan åtaganden. Bara tom i kalendern. Som en kärleksgåva till mig.
Kanske boka in en massage. Ta mig till centralbadet och simma lite i bassängen. Nåt varmt, mjukt och snällt, känns som en bra ide.

Tänkte tipsa om en fin alla hjärtans dag present. Det var Anna, en kompis som gav mig iden. Nämligen min fina bok Yoga Erotica som du kan läsa mer om här. Ibland är det ju så att vissa böcker, man förstår inte varför. Men de hittar inte hela vägen ut. Yoga Erotica är min vackraste bok. Väldigt mycket tack vare världens bästa fotograf och kollega och numera fina vän Anneli Hildonen. Men också för att det var förlaget Lux första bok. Den är så vackert formgiven.


Så jag vill slå ett slag för den. Kolla här vad dramatikern Martina Montelius skrev om boken:

Karin Björkegren Jones "Yogaerotica" är något så ovanligt som en bok som berättar om mental och fysisk hälsa, med sexuell utveckling på köpet, utan att skapa mindervärdeskomplex hos mig. Den får mig att känna att jag, en helt vanlig, genomstressad, 38-årig kvinna, faktiskt skulle kunna känna mig lite friare, lite gladare och lite friskare - utan att behöva bli vackrare, duktigare eller mer normal. Den talar vänligt till mig, och föreslår bara sådant som jag tror att jag skulle klara av. Och bilderna, på människor som skulle kunna vara jag, är osannolikt vackra. Jag önskar Yogaerotica ett långt liv och många läsare.

 Sådan lycka att få så fina ord om sin lilla bebis, och alldeles särskilt av någon som jag tycker är helt fenomenal, kul, begåvad, smart och underfundig. Tack.

Här nedan kan ni klicka hem Yoga erotica
PÅ adlibris
På Bokus

1 kommentar:

  1. Jag beställde precis två av dina böcker varav den ena Yoga Erotica =). Ursprungsplanen var att ge bort den i födelsedagspresent till en kompis. Fast..efter att ha klickat in o läst lite mer o även sett de fantastiskt vackra bilderna vet jag inte om jag kanske beställer en själv också. Det är nog vår lille Luther som knackar på axel o säger fy fy- naket är fult, naket är porr! När man kan skildra vanliga kroppar på ett vackert sätt o det istället kan visa på en närhet, en sinnlighet, en annan sorts nakenhet där vi inte behöver förställa oss för den vi valt att dela vårt liv eller tillvaro med. Jag har blivit tillräckligt gammal för att våga välja det jag vill utefter eget huvud, inte efter den där som knackar o viftar med pekfingret. Äh, va fasen..tillbaks in o klickar hem en själv också!

    SvaraRadera