söndag 23 februari 2014

en naturlig coach

Jag har en kompis som heter Hillevi Wahl. Det började med att jag intervjuade henne för tidningen PS! för en massa år sedan. Det var efter att ha läst hennes bok Kärleksbarnet. Jag skulle skriva en artikel om att växa upp i ett hem där det missbrukats alkohol och vad som händer med missbrukarbarnen.
Kärleksbarnet : en berättelse om alkohol, bingo och brutna löften (pocket)Och jag slogs vilken kraft hon har. För vilken bok, vilken uppväxt. Hillevi är en maskrosflicka, och som en del maskrosflickor som klarar sig, vill hon ingjuta hopp i alla som slokar, misströstar och tror att det inte är någon ide. För hon vet att förändring är möjlig. Jag brukar säga att hon är en naturlig livscoach, utan att ha gått någon dyrbar utbildning. Hon har det helt naturligt. Hon hejar på, uppmuntrar och uppskattar. Hon är inte rädd för att ge, utan alldeles generöst delar hon med sig av svaghet och rädsla, men också hur man kan ändra, tänka annorlunda. Hillevi får en att vilja hitta sin egen styrka och våga, precis som hennes senaste bok Våga! Allt sitter i huvudet.

Det blir lite boksöndag i dag. För jag har utsett en vinnare av min bok Yoga Erotica, här hittar ni vinnaren.
Och tack för alla era inlägg och frågor och önskningar om vad jag skriva om. Jag lovar att svara på allt ni ber om. Jag önskar er alla en skön söndag. Jag yogade på morgonen och snart ska jag ha yoga för världens gulligaste privatyogagrupp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar