måndag 10 februari 2014

det bästa man har


Det bästa man har ställer man på bordet och det allra bästa man har placerar man på en bricka på bordet. Så jobbar jag om nu någon skulle fråga. Vi har ett stort hus på landet. Det är en gammal affär, så köket ligger på övervåningen och duschen på nedervåningen. Man bodde helt enkelt i en lägenhet ovanför affären. Smidigt, om någon behövde en vara mitt-i-natta.
Den dagen vi får in lite kosing så bygger vi kanske ett badrum på ovanvåningen. Eller flyttar ner köket, äsch jag vet inte. För å andra sidan är det mycket annat vi måste hinna fixa innan, som att måla om hela huset utvändigt och måla flera av rummen inomhus. Ja, ni ser ju väggen. Den ska målas vit... nångång. Ett hus kräver omvårdnad. Det vill bli omhändertaget, fixat med. Precis som huden.
Så kom jag på att jag skulle ställa alla mina oljor och ansiktsvattnet på en bricka bredvid sängen. För då kunde jag pyssla på i lugn och ro och slippa springa ner till duschen för att jag glömt någon viktig kräm därnere. Ja ni hajjar.
Vid det här laget vet ni att jag älskar Moonsuns produkter och så himla skoj för de fick också ett Guldäpple av tidningen Hälsas läsare, men för sin finfina Beewaxoil. Som är helt underbar.
Jag har använt Moonsun, jag försökte räkna ut det häromdagen, men det är nog åtta år nu. Aldrig varit så nöjd med ett hudvårdsmärke. Älskar att det är rent, holistiskt och att tjejerna bakom Moonsun har ett tänk. Älskar att de inte åker på hypen att använda arganolja, eftersom det trädet bara finns i Marocko och är ett träd som finns på Unescos världsarvslista. Vilket betyder att det är "limited edition". Vill man ha en vårdande olja för håret, använd ricinolja till exempel. Man måste tänka som tjejerna på Moonsun. Vi har bara den här världen, vi måste vara rädda om den. Inte suga ut den. Och om det innebär att inte hoppa på trenden med att till exempel använda just arganoljan, så bromsa. Gnugga geniknölarna och använda något som inte är på utdöende. Välj något annat. Sedan jag lärde känna Jenny och Mia på Moonsun har jag lärt mig så mycket om hudvård och det holistiska tänket och jag är så tacksam för det. De har till och med fått mig att drömma om att skaffa bin, men om det ska jag berätta en annan gång.

Mitt lilla hudtips för idag, det är att blanda lite ansiktsserum från Moonsun, med två droppar faceoil och en liten klick facecream och göra en liten boostande ansiktsmask. Bäst är att göra det på kvällen. Låt masken sitta kvar och låt huden liksom suga in alla gottigheter. Så gör jag när jag känner att huden känns torr och lite trist.
Jag skriver om ansiktsmassage i min bok, om hur man kan trycka, nypa och smeka in oljorna och krämen. Bara någon minut extra, men som gör sådan skillnad.

2 kommentarer:

  1. Har beställt några av Moonsuns produkter ska bli spännande att pröva! Läser även din senaste bok nu, mycket intressant och många bra och tänkvärda tips.Fick mig att verkligen tänka till!! Kram till dig/Rita

    SvaraRadera
  2. Fantastiska produkter - moonsuns!! Har provat tack vare dig Karin - jättenöjd.
    Har en undran bara om du har något tips på en bra färgad dagcreme, håller på och letar, vill gärna få till lite extra så här i vinterglåmet...!? /Pernilla

    SvaraRadera