lördag 11 oktober 2014

stafittpinnen

Saker som ligger i tiden. Trender.
Ni har säkert sätt omslaget på min Knipbok?


Knip för bättre hälsa (inbunden) 
Här kan du köpa boken

Ja ni ser ju hur jag håller händerna. Tecknet är också samma tecken som kvinnorna i Italien höll upp när de demonstrerade för fri sex och fri abort på 60-talet. Ett statement helt enkelt!

Skrev precis på instagram (där hittar du mig under vinjetten karinbjones)

"Undra om Liv Strömquist inspirerats av vårt omslag till sin senaste bok. Hoppas. Stafettpinnen om att vi ska lägga fokus på fittan sprider sig."

Då svarade Helena:  "Stafittpinnen!"

Haha precis.
Så ska jag så klart säga hädanefter på alla mina kniworkshops som jag har. För brukar jag uppmana alla kvinnliga deltagare att föra knipet vidare som en... stafettpinne.

Nu blir det: för nu den här stafittpinnen vidare

Livs Strömquist har skrivit en fenomenal bok: Kunskapens frukt. Så här ser hennes omslag ut. och här köper du den


 By the way, nästa Knipworkshop har jag 23 oktober i Vaxholm. För anmälan och mer info läs här.



1 kommentar:

  1. Ryser när jag läser att du skriver just om Italiens kvinnor...fortfarande idag kan italienska läkare vägra och de gör de till höger och vänster. Här styr katolikerna och fortfarande görs underjordiska aborter. Huuuu! Jag kniper för alla olyckliga kvinnor som fortfarande idag måste slåss mot okunskap. Kram

    SvaraRadera