måndag 13 oktober 2014

inför min Indiaresa

Snart åker jag till Indialand.
Som jag längtar nu när det börjar närma sig.
Ska bli så härligt att få sol på näsan, yoga i värmen, åka vespa, träffa Karolina och babbla om högt och lågt och om allt som hänt sedan vi senast sågs. Ska också bli så kul att stöta på folk jag känner, åka till platser jag älskar. se solen gå ned som ett knallrött klot rätt ner i havet.
Ljuden, dofterna.
Allt det där jag upprörs av och allt det där jag älskar. Indien är så mycket, som om man blandat ihop alla färger i färglådan. Och som alla spelar sin egen melodi på sitt instrument.
Som att det är en fest varje dag så man kan skjuta lite högljudda fyrverkerier.
Ljud.
Ljus.
Värme.
Mother India here I come.




Men jag är rädd för att bli sjuk. Alltså i magen.
Hur förbereder jag mig?
Jo, nästa vecka börjar jag äta dysbio-gi. Jag kommer att äta det cirka två veckor innan, och under hela resan och en månad efter resan. 1 kapsel till varje måltid. Jag hörde av mig till Patrick som driver Greatlife och bad om råd. Han är min kosttillskott-guru och han har hjälpt mig massor. Jag är ju av den övertygelsen att vi behöver kosttillskott. Men inte vilka kosttillskott som helst, utan bra. Här kan ni läsa mina tankar och vrför jag ingått samarbete med Greatlife.

Jag fick det här fantastiska svaret av Patrick:


DysBio-GI är en av marknadens absolut bästa produkter för reducera svamp, candida, oönskade bakterier, parasiter eller andra skadliga mikroorganismer i magtarmkanalen. Den innehåller zink och vitamin B1 vilka är nödvändiga för produktionen av magsyra vilket i sin tur är det första försvaret mot att skadliga mikroorganismer når tarmkanalen. Både zink och vitamin B1 har dokumenterats som vara bristfälliga hos en stor del av populationen.  
DysBio-GI innehåller dessutom Oregon Grape Extract (Mahonia extrakt) samt oreganoolja vilka båda innehåller berberine som är kända för att stödja magtarmkanalen. Oreganooljan är standardiserad med 30 % carvacrol. Byron Richards som är en känd näringsfysiolog från USA säger att oreganoolja är ett av de bästa naturliga anti-svamp och candidaämnen som finns och att den bryter igenom den biofilm som candida skapar samt samt att den hjälper mot bihålebesvär och är effektiv mot Listeria och E.Coli. 
DysBio-Gi innehåller extrakt från olivlöv som har visat sig hämma AGE (Advanced glycation end products) vilka är involcerade i åldrandet. Olivlövsextrakt antas hämma både virus och bakterier. Dessutom antas extrakt av olivlöv ha antiinflammatoriska samt antioxidativa egenskaper. DysBio-GI innehåller kaprylsyra för en bra tarmhälsa. Kaprylsyra är känt för att motverka candidaöverväxt samt biofilm från bakterier. Forskare har funnit att kaprylsyra hjälper mot bland annat överdriven urinering som uppstår på grund av en kombination av candidaöverväxt, helicobacter pylori och cytomegalovirus. DysBio-GI innehåller även C-vitamin och vitlöksrot.

Ni vet väl att ni går in här på Greatlife, så får ni 10 procent på ert första köp om du skriver in YOGAVITA i kampanjrutan. Och tänk på att bunkra d-vitamin och magnesium inför den solfattiga vintern.

Läs det här
Så modigt av Lillbabs att gå ut och berätta om sin ensamhet och känslorna kring det. Vi behöver prata om sånt som gör ont skaver och gör oss ledsna. Och alla som vågar göra det är fantastiska förebilder. Jag hoppas Lillbabs hittar en snäll en vars axel hon snart kan luta sitt huvud mot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar