torsdag 2 oktober 2014

im going to India

Jag är så glad. Eller jag är liksom både och. Både glad och rädd. Femte november åker jag till Indien i nästan tre veckor. Vågar inte vara där längre.
Jag har inte varit i Indien sedan jag fick cancer.
Och förr var jag där varje år, minst en gång om året.
Jag har på många sätt försökt komma över en del delmål i min kamp att bli frisk från cancer. Allt är ju så klart inte fysiskt. En stor del sitter i huvudet. Som rädsla.
Och om ett land på nåt sätt är förknippat med ens sjukdom, så känns det lite som att jag utmanar sjukdomen.
Och det är vad jag tänker göra, eller på nåt sätt känner att jag måste göra.
Men jag har på nåt sätt vetat att jag måste komma över det här trappsteget. Ta mig förbi det här hindret.
Men det som jag är rädd för, det är att bli magsjuk i Indien. Så rädd att mina magbakterier ska slås ut. Jag är så rädd om mitt immunförsvar så många tycker nog att det är överdrivet. Men jag tar med mig mina Iscadorsprutor och jag ska börja äta ett kosttillskott som ska vara bra, liksom förebyggande mot parasiter och sånt.
Men oj vad jag ser fram emot Goa.
Jag ska bo hos min fina kompis Karolina, som bor där. Och jag ska yoga här:


Jag har varit på Purpley Valley två gånger tidigare. Jag var där första gången Sharath var där, måste vara elva-tolv år sedan. Och sedan var jag där tredje gången han var där. Jag rekommenderar Purple Valley så mycket. Det är så bra yoga. Bra ställe, Tryggt och bra om det är ens första gång på yogaresa till Indien. Det ligger fantastiskt vackert i ett område som heter Asagao. Det är min kompis Karolina som basar över stället. Hon är bäst. Det är väldigt hög nivå på lärarna. Det blir intimt med din yogalärare, eftersom de ofta också bor på området.

Jag får så många frågor om Indien och om att yoga där. Det här är mitt tips.

Im going to India, wiiihiioooo im so happy, happy, happy


Karolina hjälpte mig sommaren 2012. Och sommaren 2013 hade vi ett retreat pÃ¥ Björkö ihop. Den här sommaren fick vi inte ihop att träffas. Därför är jag sÃ¥ glad att jag nu är pÃ¥ väg och ska fÃ¥ se hennes hem. Och se henne i rollen som chef över Purple Valley. Karolina, vad vill du att jag tar med frÃ¥n Sverige? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar