söndag 5 augusti 2012

ingen bad hairday här inte...

Dagsform: Wow, vaknade halv fem. En, endaste gång var jag tvungen att gå upp på natten. Annars en intakt sömn. Helt otroligt. Lycka. Jag var så utsövd när jag vaknade, att jag på ett sätt var nästan lite trött.


Jag erkänner, jag är fåfäng. I vanliga fall brukar jag vara osminkad när jag går och yogar på morgonen. Men nu, eftersom jag inte får sola ens, så blir det både rouge och mascara. Måste på nåt sätt kompensera att jag inte har något hår... Man vill ju vara snygg, nej, men om sanningen ska fram, så tycker jag att jag tar det här med att tappa hår ganska bra. Det var inte så fasligt jobbigt. trodde nog att jag skulle tycka det var jobbigare än det är. Klart jag skulle vilja ha tillbaka mitt hår, men vad kan jag göra? Så här ser jag ut nu och så här kommer jag att se ut några månader framåt. På nåt sätt är det bra att öva på att min personlighet faktiskt INTE sitter i mitt utseende och jag är glad över den vetskapen. Jag har nog alltid trott att jag har en ganska svajig självkänsla. I detta nu känner jag att min självkänsla är ganska stark, eller snarare väldigt stark. Jag tycker faktiskt att jag är ganska härlig även utan hår. Man skulle kunna säga att Cancern steg henne åt huvudet ;)
Men tänk, idag vaknade jag med tanken. Nuförtiden har jag aldrig en "bad hairday". Inte ens ett endaste hårstrå kan ligga fel på mitt huvud. Man kan alltid hitta en positiv inställning till en jobbig eller deppig situation. Jag väljer den positiva, eftersom det är roligare att vara glad. Jag skrattar mig hellre igenom det här så mycket och så ofta jag kan. Så det så.



Gick till studion och yogade, för att sedan vara med på Karolinas handstandworkshop = stå-på-händerna-workshop. Jättekul. Kul att gå på kurs, att känna sig så pass stark och öva på handstands. Det är så kul, så nu ska jag kämpa och jobba mer med det. Och veckan som kommer blir en riktig yogavecka. På tisdag kommer Petri Räisanen till Yogavita för att hålla i en fem dagars workshop. Å, vad jag ska yoga. I morgon ska jag öva på handstandsover och skorpionen. 



Karolina tänder rökelser vid altaret i studion.



Laila och Carin öppnar upp i bröstet.

1 kommentar:

  1. En Jättekram till dej.. fast jag inte känner dej, men det är du värd =)

    Lotta

    SvaraRadera