lördag 25 juli 2015

mina höstplaner

Jag har hittat min nya meditation. I timmar håller vi på i trädgården. Vårt fina hus, som under väldigt lång tid var väldigt eftersatt. Med en trädgård, oj så stor 3700 kvm. Så mycket att ta hand om. Vi klipper, räfsar och rensar. Det blir så fint. Men framförallt det är är så skönt för på kvällen somnar man så skönt. Och på morgonen vaknar man av ljuden. Det är så tyst att varje liten fågel, varje litet ljud blir liksom större. Får plats. Här hör man också det lilla.
Det här är precis vad jag behöver.
Igår på kvällspromenaden hittade jag så mycket blåbär. Allt regnande har fyllt skogen med guldet. Jag älskar Sverige på sommaren.

foto Anneli Hildonen




Har börjat boka in hösten. Mer info kommer att komma, men här kan ni gå knipws eller retreata med
mig. Men du vet väl, har du inte råd, eller tid eller möjlighet att komma på några av mina knipworkshops, så kan du alltid träna på knipet hemma. Så glad över mitt samarbete med tena. På deras hemsida hittar du 23 filmer, som är gratis och som du lätt kan följa. Sprid dem gärna. Här hittar du dem: Knipskola med Karin på

KNIPWORKSHOPS:

Uppsala
Onsdag 9/9 kl 17.30-19.30 På Winwin yogastudio i Uppsala För mer info och anmälan gå in här

Stockholm
Fredag 11/9 kl 18-20 På Atmajyoti i Stockholm För mer info och anmälan gå in här

Stocksund
Söndag 13/9 kl 11.30-13.30 På Yoga & inre balans i Stocksund För mer info och anmälan

Sundbyberg
Torsdag 1/10 kl 18-20 På Mias yogastudio i Sundbyberg För mer info och anmälan

Vänersborg
Söndag 4/10 i Vänersborg, mer info kommer, men save the date...

Alingsås
På planeringsstadiet är också en kurs på shriyoga i Alingsås. 

Så mina härliga, underbara retreats:



MALLORCA i september
I mitten av september håller jag två tre dagarsretreat som arrangeras av Petra på Santani. Platsen är magisk. Här tillbringar vi tre intensiva dagar (du väljer vilken period) och boostar oss för vintern. Jag längtar så efter Mallis och ser fram emot att träffa dig. Antingen väljer du första retreatet, 16-18/9 
eller så väljer du andra retreatet 20-22/9


ett par flipflops, en skjorta, en sjal och en bikini, det är allt som behövs när du lever happyhippieliv på stranden i Goa


GOA, INDIEN i november
20-29/11 har du möjlighet att yoga med mig och coachas av Eva. Har du aldrig varit i Indien förut? Ja, då är det här en perfekt start. Jag återkommer alltid till den här platsen. I många år hade jag retreat på Yabyum som är granne med Little Plmgrove, men de slutade ta emot yogagrupper. Under ett av mina retreats lärde jag känna svenska Eva som höll på och bygga upp ett otroligt charmigt hotell precis bredvid. Jag och Anneli tillbringade nästan en vecka där i mars. Jag kan lova er att det blir magiskt. Vi bor på stranden, ja så nära ligger hotelet. Du kommer att vakna och somna med ljudet av havet. Bara det är meditation och kommer att göra att du vaccinerar dig mot stress och hamnar i det där tillståndet vi så väldigt många behöver. Lugn och ro och närvaro. Jag ser fram emot retreatet och att träffa di. Retretatet arrangeras av Eva och Little Palmgrove För information och anmälan 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar