torsdag 22 januari 2015

tack för fina mejl

När man skriver en bok, som på ett sätt är väldigt självutlämnande, så blir förhållandet till texten lite speciell. Jag känner mig bortskämd med fin kritik, snälla ord om mina böcker. Men när någon tycker till om Jag vill fan leva så blir jag extra glad. Och som grädde på det moset, blir jag också extra glad när någon av mina bc-systrar hör av sig för att säga att de fått ut nåt av läsa boken, ja, då värmer det nåt alldeles extra i hjärtat.
Tack gulliga ni för fina ord. Tack.

Hej Karin!
Köpte din bok "jag vill fan leva" för några dagar sen. Läser å läser, minns det jag trodde jag glömt (förträngt)men jag skrattar å ler också!
Lägger ut små citat från boken på fb. Skriver att om man inte varit drabbad i något led, så har man ingen rätt att lägga ut, skratta eller skoja om Cancer! Men jag får å jag gör, för den ovälkomna Gästen knackade på i mars-13,
Det är först nu som jag kan läsa en bok om BC å så liksom valde jag din ( den stod iof bland topplistan på akademibokhandeln). Livet blir ju aldrig nånsin som förr å dem mörka tankarna kommer, men inte Varje dag
Du har med din bok gett mig terapi å du skriver på ett sånt himla lätt å begripande sätt.
Jag har både skrattat (all inclusive deluxe) å även blivit påmind om min resa ett par gånger
Har nu 30 sidor kvar innan min sambo tar över boken. Efter det ska boken skickas till en vän vars fru genomgår vår resa...
Tack så hemskt mycket Karin för din bok!
Hade jag några klistermärken eller diplom att ge dig, så skulle du få massa av mig
Istället så skickar jag kärlek å kraft när energin tryter
Stor kram M

Hej Karin,
Tack för boken du skrivit, Jag vill fan leva. Jag har varit cancerfri 6 månader och var redo nu, för dina ingående beskrivningar av cellgiftstiden - som jag känner igen så väl. Det är tufft att komma igen, att orka som tidigare. Jag har turen att ha en bra arbetsgivare och fick roliga utmaningar på jobbet redan innan jag började på heltid. Men ändå, det där molnet som du beskriver, för mig är det ett tunt svart spetstyg som ligger över hela livet. Det var en tjock yllefilt förut så kanske, kanske blir tyget tunnare, och det går att njuta som förr igen? Det är viktigt att få dela tankarna, och att få ta del av tex dina tankar - ett bra sätt att bearbeta tänker jag! Och vet du, jag yogar mycket mer nu än tidigare - tack för den inspirationen! Jag önskar dig ett fantastiskt, härligt och glatt 2015!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar