fredag 23 januari 2015

njut i mellanrummen

Jag la upp den här bilden pÃ¥ instagram för ett tag sedan. Jag skrev att min kompis och kollega Anneli Hildonen hittar sÃ¥ ofta mig i sina bilder. Att det oftast inte är bilderna eller posen där jag kanske tror att jag är till min fördel. Nej, för hon plÃ¥tar i mellanrummen. Och att det är där det händer, det riktiga.  Precis som i yogan. Det är liksom i den där halva sekunden mellan in och utandning som den verkliga vilan ligger. Där det är alldeles stilla.
Jag fortsatte och skrev nåt om att det kanske är därför vi säger mellandagarna, dagarna mellan jul och nyår. För det är i det där mellanrummet som det magiska händer. Och det är så lätt att glömma det alla de här grå dagarna fram till solen spricker fram.
I alla falla har jag svårt med det.
Jag längtar så väldans till varma dagar. Solen. Att ta cykeln och cykla till någon härlig strand. Ledighet på landet.
Försöker påminna mig om det fantastiska. Det magiska också i just det där mellanrummet mellan vinter och sommar. Att årstiderna finns där för att hjälpa oss att njuta.

så tänker jag på den frostiga anslagstavlan vid busshållplatsen på landet. Just nu är den extra vacker, nästan magisk. För på nåt sätt vittnar den om att en sommar passerat och att det finns plats för en ny sommar. Känns nästan som årsringar alla de där häftklamrarna och häftstiften.
Jag lyckades njuta mitt i alla jävla cancerbehandlingar, nog sjuttsingen ska jag kunna hitta lusten också i de här mellandagarna fram till solen tittar fram.

Just nu gör jag en detox med Curlyfood Cissi och FrontRaw Erika. Sådan lyx. Jag lovar att skriva mer om det i helgen. Jag älskar deras mat och goda juicerna från Rawclarity Filippa. Älskar.
Tänk bara att börja en morgon så här!

Här kan ni läsa om   kumbhaka-breath-pranayama-inhale-exhale-pausing

Så idag ska jag passa på att njuta i mellanrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar