fredag 28 juni 2013

en fredag på landet

 Livet på landet. Ibland känns det som att vi bor på någon sorts promenadestrad. Folk som tar sin morgon-, eftermiddags- ocheller kvällspromenad. Ett par gånger om dagen svischar buss 636 förbi, ibland stannar den på "vår" hållplats och släpper av ett gäng turister som bokat rum på pensionatet. Och Pino har fullt upp med att hålla koll på små och stora hundar som passerar förbi och ett par gånger, alltid en väldigt tidig morgon kan man se räven som skyndar fram. Tycker att det händer grejer runt knuten hela tiden. Plötsligt dök de här skyltarna upp, hur härligt är inte det? Nu ser jag fram emot en loppis i granngården. Hoppas hoppas jag hittar utemöbler, helst sådana där gamla gedigna och kanske någon hylla. Men mest kul är ju att det händer nåt nytt.

Och finaste pensionatet Lyckhem, som bara ligger fem minuters promenad från vårt hus. De har kafe, restaurang och vandrarhem/pensionat. Man kan hyra cyklar, spela pingis och hyra en kanot. Perfekt när man blir uttråkad och behöver lite stimulans. Man kan dricka en kaffe och läsa tidningen, eller hänga i hängmattan med en glass. Det är ju här på Lyckhem som vi ska ha vårt retreat vecka 31. Det finns bara plats för de som vill komma med på yogan och äta vegetariskt, för rummen på vandrarhemmet är uppbokade. Men vecka 30, ska jag ha utomhusyoga för de som vill på en av Lyckhems gräsmattor. Jag återkommer med mer information om det. Nu håller vi tummarna för att vädret blir toppen den veckan. Och vill man förlänga sommaren så finns det plats på vår yogahelg för kvinnor 13-15/9 bästa pensionatet.

 Ikväll åt vi middag i deras trädgård och det var så gott. Ja, jag gjorde avkall på min mat. Jag fick en vegetarisk tallrik och så åt jag efterrätt. Det var gott. Har bestämt att jag får göra lite såna avstickare i min kosthållning ibland. Annars blir det så svårt och lite ensamt livet. 

Tänk att det liksom inte ännu finns någon riktig rawfoodrestaurang i Stockholm. Nästan lite pinsamt tycker jag. Jag vet att Sturebadet har rawfood. Och så finns det någon restaurang ute i Danderyd. Eller är det någon som känner till någon bra, snälla tipsa mig.

 I posten idag låg det här härliga paketet. Det var Susanne från tidningen Hälsa som skickade Erica Palmcrantz Aziz fina bok och senaste numret av tidningen. Så härligt.

 En annan bra Rawfoodbok är den här Pigg & glad med Rawfood, av Vibeke Amdisen. Som en liten bibel.


 Men först ska jag läsa de här yoga/hälsotidningarna som min kusin Melanie hade med sig från Usa.


2 kommentarer:

  1. Å vad jag längtar till yogaretreaten, ser ju jättemysigt ut! :)

    SvaraRadera
  2. Vill bara tipsa sig om www.kivikslillaraa.se som drivs av två entusiastiska unga människor i Kivik på Österlen./Catarina

    SvaraRadera