torsdag 23 april 2015

Knipskola 2 och så lite annat också...

Så mycket som händer i mitt. Inte alltid det skojigaste, då är det skönt att koncentrera sig på något man tror på, som knipet. Att sprida kunskap och väcka lust hos tjejer att utforska sitt underliv och hitta sin bäckenbottenmuskulatur. Så mycket kuligare än min egen verklighet ibland...

Så glad att jag har ett jobb som jag älskar och att jag är min egen slavdrivare. Ibland är det bra att vara egen företagare. Idag gjorde jag magnetröntgen.




Magnetröntgen är ingen kul upplevelse. 
Medan andra människor söker kickar genom bungyjump fallskärm djupdyk eller vad det nu kan vara. Så känns allt det där jag tidigare var rädd för, eller inte brydde mig om som nåt jag hellre skulle utsätta mig för än dessa ursäkta språket jävla undersökningar. Men tack gode Gud för personalen som tröstar uppmuntrande. Som smeker min hand och säger att jag är duktig. Jag vet inte om jag är duktig. Jag är bara så evinnerligt trött på att ha ont. På att göra undersökningar och behandlingar. Vill bara vara fri. Leva mitt liv utan svullen och värkande arm och förhoppningsvis utan att få tillbaka cancern. Så håll tummarna för att den här undersökningen visar på ett glatt och friskt bröst. Nu ska jag "bara" ta hand om min arm. 2 procent av Sveriges befolkning hade lymödemproblen 2005, då fanns 96 lymfexperter i Sverige. Vad siffran är idag vet man inte. Men inte sjutton lär det vara bättre. 
Det är såna här dagar man undrar vad patientföreningarna pysslar med? 
Idag skrev jag på facebook att jag borde bli sjukvårdsminister. 
Efter att ha ringt hundra samtal. Min onkolog har glömt att skicka in en remiss för min ödembehandling. Det  känns det så jävla ledsamt. Jag vill ha en jävla kompressionsstrumpa, med en liten handske på. Men INGEN kan ta emot mig före remissen, eller förrän de har tid.  
Tills dess har jag klippt sönder ett antal stödstrumpor som jag har när jag flyger men de räcker inte att klä över hela armen.
Jag är så trött och ledsen framförallt.
Känns så inihelskotta ensamt och då är jag inte ensam. Låste in mig på toaletten och grät efter undersökningen. Jag grät för att personalen är snäll mot mig. Jag grät för att min man står vid min sida, fast jag inte alltid är så kul att ha att göra med och jag grät för alla de som inte orkar ta den här kampen som jag hela tiden känner att jag måste föra för att må bra och få hjälp.
Jag orkar snart inte orka längre om ni förstår vad jag menar.






KNIPSKOLA 2
Om kursen igår handlade om hur man kopplar på knipet, eller lyftet som jag helst skulle vilja kalla det, så fortsätter vi idag med femminutersträningen. Din kommande varje-dag-träning. Den som kan hjälpa 70 procent av de som har problem med inkontinens. Men som framförallt hjälper tjejer att motverka inkontinens och för att bygga styrka och uthållighet i underlivet, och att din knipmuskulatur snabbt kopplas på vid behov.

Så ditt mantra ska från och med nu vara STYRKA, UTHÅLLIGHET och SNABBHET

Styrkeknipet

Uthållighetsknipet

Snabbhetsknipet

Om du scrollar ner längst ner på den här Tenasidan  så hittar du mina prat om varför du ska knipa, hur man vet att man kniper rätt och knipställningar bland annat. Jag föreslår att du lyssnar igenom dem.
Lycka till och sprid gärna tenasidan. Jag vill att kvinnor, tjejer och flickor ska hitta den här sidan och för att de ska fatta vilken skatt. Vilken kraft som finns mellan deras ben.




2 kommentarer:

  1. Skickar en stor kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Styrkekramar till dig!! Ibland orkar man bara inte. Det är tufft att navigera genom sjukvården.

    SvaraRadera