måndag 27 april 2015

jag ska älska allt det där som är svårt att älska

Jag ha varit så ledsen för mitt ödem. Jag är fortfarande ledsen, men nu är jag mest arg. Jag vet att jag kommer att kanalisera det här också. Göra om det till nåt bra.
Det är ödem. "Helt klart" sa den fantastiska kvinnan på lymfkliniken. Nu har jag fattat hur jag funkar. Jag gråter och är ledsen. Tror nästan att jag inte orkar mer. Så händer något. Ilskan och ett jävlaranamma väcks. Nu är det operation göra ödemet bättre som gäller, men också andra tankar. Livet är orättvist och ju mer jag upplever det, ju argare blir jag. Ilska är en drivkraft.
"Im a warrior not a worrier"
Skulle vilja hitta ett lika bra säg på svenska. Tack alla underbara för tips och råd och allt stöd ni gett mig. Jag älskar er och jag lovar att förvalta all information som jag fått från er alla på bästa tänkbara sätt. Tack. Tack.
Lymfsystemkaftan
Kolla vad coolt. En kaftan i silke av Minna Palmqvist med lymfsystemet på. Vill ha, vill ha.
Jag ska fan göra lymfödem ballt.
Älska kroppen också när den strejkar.
Jag ska älska allt det där som är svårt att älska.
Jag ska det.

1 kommentar:

  1. Heja! Klart du ska ha denna av talangfulla Minna från Åland!
    Ang ditt lymfödem, i Finland gör de rekonstruktion av bröst efter bröstcancer och tar då lymfkörtlar från ljumsken och del av magmuskeln, vänder sedan på det så att lymfkörtlarna hamnar i armhålan. Detta för att undvika ödem. Vet inte om du känner till tekniken, kan ju vara något för dig kanske! Tack för bra blogg! Trevlig valborg!

    SvaraRadera