tisdag 16 december 2014

vad tror ni?


Efter en hel dags Knipinspelning gör jag segertecknet.
Ibland tycker jag att jag är ganska skoj...

Vi fortsätter med inspelning på fredag, sen tar jag jullov. Resultatet får ni se i februari och jag lovar att länka.
Och hörrni. När jag år 2012, skrev boken  Knip för bättre hälsa, så var siffrorna att var fjärde kvinna över 40 hade någon form av inkontinens. När boken kom ut våren 2013 hade siffran ökat till att gälla var tredje kvinna. Jag brinner för att lära ut knipet och jag älskar att ha mina knipworkshops.
Men varför verkar det som att inkontinensproblemen ökar?
Vad tror ni?
För vi behöver prata om det.
Ge mig alla era spekulationer. För om ni tänker efter är det inte lite konstigt? Vill ni inte skriva era inlägg här på bloggen, mejla mig på yogavita@telia.com

Knip för bättre hälsa

Just nu känns det som de flesta behöver lugn och ro, dra fötterna efter sig. Skrota runt. Jag ser fram emot långsamma dagar på landet. Det spelar ingen roll vad det blir för väder, även om jag önskar sol, kanske gnistrande snö. Men just nu är det lugnet på landet, den friska luften och närheten till hav som jag längtar allra mest till.
Jag vill rymma julhetsen. Jag har så svårt för traditioner. En kompis berättade om hur hon med sina vuxna barn skippat hela den här julklappshetsen. Nu köper alla nåt fint för 200 kr, som kan passa en hen och så blandas klapparna. Så får alla en klapp, men de har sluppit julhetsen.
Tycker jag var en bra ide.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar