fredag 6 juni 2014

beslut man tar

Beslut man tar.  Det är inte alltid lätt. Men den där skavande känslan man går omkring och har. Jag har lovat mig själv att lyssna på den. Jag har lovat mig själv att inte jobba med gnäll på något sätt. Lovat mig själv att välja bort sånt som är jobbigt, känns jobbigt. Känns för motigt. Raka puckar och samma mål.
Jag har lovat mig själv att vara i glädje. Känna glädje. Med det inte sagt att det blir motigt och jobbigt och tjafsigt ibland. Men gnäll. Nej, det måste bort. Måste börja lyssna på min röst. På vad jag behöver. Och verkligen känna efter om det är bra för mig.
Så tog jag beslut och vad hände?


Ibland ber jag om tecken, om jag tycker att det är svårt med att ta beslut. Men i torsdags åt jag först frukost på Vurma på Gästrikegatan. Där blev jag intervjuad av tidningen Hälsa. Då kom Carina som har företaget 4good fram och gav mig det här fina Flowarmbandet. Så gulligt. Tänk om det är så? Att om man gör aktiva val, så får man flow?

Så hade jag en stund innan jag skulle vidare till nästa intervju med tidningen Mysore Yoga Paris. Vi har nämligen gjort ett litet samarbete som jag är så himla glad över. Ni får se det senare i sommar.  Men innan jag gick dit, så gick jag förbi affären Magnoliaacrossthestreet och köpte två superfina klänningar och en fin jacka på rea. Då fick jag det här fina halsbandet av Efwa. En tofs, en mala och en tand. För mig känns det här som ryggrad. Kraft och styrka. Tack för det tecknet och tack för hundgodiset till Pino.
När jag kom till Vurma på Birger Jarlsgatan för att äta lunch och göra nästa intervju, väntade det här :


 Haha, man kan inte mer än skratta. Bordet var reserverat på Pino. Ett VIP-bord som en kompis skrev Very Important Pudel...

Känns som att jag möts av så mycket snällhet från oväntat håll. Jag känner mig påfylld så glad och tacksam. Tack Universum att du ser om. Jag hör och ser dina tecken. Tack!

Idag har jag varit lite låg och trött. Ganska dränerad. Men så träffade jag de här tjejerna som jag kan prata om allt med. Cia och Cissi. Älskar att umgås med er. Som en enda lång boostingfredag.Älskar att ni alltid är på min sida. Jag är alltid på er. Jag tror ni vet. Åt fanders med den som försöker prata illa om er. Hos mig har ni inget att hämta. Bästa brudarna. Tack för att ni finns. Tack för att ni alltid har bästa råden och för att ni alltid hejar på mig.
Världens bästa Cissi köpte de här skorna till mig. Hon sa att det var en sommarpresent. Vet redan att det kommer att bli mina älsklingsskor den här sommaren.


Jag tror jag fått svar av Universum, om nu Universum ger en råd och tips. Jag behöver inte vara rädd. Om jag följer mitt hjärta blir allt bra.

I tisdags gjorde jag en intervju för P1, Stil.Här kan ni lyssna  Intervjun med mig ligger på 43.06 in i programmet. Hoppas ni gillar. Jag pratar om min känsla för min kropp, att operera bort ett bröst. Hoppas ni gillar.

Jag har en uppgift till er. Hoppas ni vill vara med och hjälpa mig. PÅ måndag ska jag bli intervjuad av TV4 Nyheterna. Har ni siffror, känner till siffror på varför cancern ökar. Framförallt bröstcancern. Hur tänker ni om det? Varför tror ni att cancern ökar? Ni får spekulera helt fritt. Men ge mig gärna statistik ni som har.
Ha en fin fredag. Sveriges nationaldag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar