fredag 31 maj 2013

the big cleanse

Dag 1,

Så nu börjar jag.
Från och med i dag och åtta dagar framåt gör jag Josefines fantastiska Cleanse8-program, gå in och läs här. Jag har ju ätit ganska bra tidigare, men nu får jag hjälp av riktiga experter och framförallt jag får äta/dricka Josefines helt fantastiska kallpressade juicer och hennes raw food.
Vi är sju deltagare i den här gruppen. Vi träffades igår på ett intromöte, då vi fick våra kassar med en massa härliga grejer som vi ska använda utöver alla fina juicer och rawfoodrätter. Varje dag hämtar vi upp nya kassar på Gryningen. Mitt sätt att äta/dricka kommer att skilja sig från de andra deltagarna, eftersom jag bara ska äta grönt. Jag har ju hittills sett till att få i mig minst en grön drink om dagen, men nu blir det bara grönt. Och härliga tillskott i form av vitaminer.

Så i morse gick jag upp som vanligt halv sex, tog min Iscadorspruta.
Skrapade tungan med en tungskrapa.
Borstade tänderna med en 100 procent nedbrytbar tandborste och tandkrämen i påsen, var samma som jag redan använder.
FÖRST UT Drack varmt (filtrerat såklart) vatten med en halv pressad citron och en tesked salt. (det senare var nytt för mig, alltså saltet men det ska bli spännande att se vad som händer) Kosttillskott: probiotika, D-vitamin & Selen-tablett från Great life (vem vill inte ha det?, alttså ett great life...)

Sen lyssnade jag på min hynpnoscd som jag fick med mig från Ludde igår. Och den är så bra. Jag känner hur kroppen mår bra och blir glad. Och att alla mina organ får det de behöver.

Efter det yogade jag mina egen hittepåyoga. Jag brukar göra det när jag känner att jag behöver nåt annat än det jag vanligtvis tränar. Men solhälsningarna gör jag alltid, för de är bäst, bäst, bäst. Men jag försöker känna av vad kroppen vill, om det är vridningar, framåtböj, handstående, bakåtböj eller vad det nu kan vara.





FRUKOST Sen dags för frukost, det blev Purely greens, gjort på gurka, selleri, spenat, roman och persilja. Till det 1 cellenzym & 1 One daily från Innate. (plus min Q10 tablett som sägs vara bra för hjärtat)


Efter det torrborstade jag hela kroppen med ett par Gershanvantar, gjorda av råsiden. De ska hjälpa till att stimulera ämnesomsättningen och få igång cirkulationen utan att torka ut eller irritera huden. Det var väldigt mysigt måste jag säga. Sedan duschade jag och vi fick också fina hudvårdsprodukter från Luxsit. Men jag älskar ju moonsuns fantastiska hudvårdserie, så jag har svårt att byta. men det är viktigt att när man gör en cleanse också ser till att det man tvättar och sedan smörjer in sig med är rent.

Det här är de gröna drinkar jag ska dricka under dagen

Så efter frukosten ser matschemat ut så här:

FÖRMIDDAG More than mint som innehåller gurka, selleri, spenat, fänkål, lime och mynta. Och på det Chlorella.
 LUNCH Det här var min lunch, en underbar sallad med godaste dressing och nån kryddröra som gjorde att det blev ännu bättre. En kopp misosoppa. Vitaminerna 1 Cellenzym och 1 E-vitamin & selen

Så hade jag tid hos AAA-kliniken för min akupunktur och för att hjälpa min stackars arm och axel som är som cement efter strålning och operation.

EFTERMIDDAG Unbeetable gjord på rödbeta, ingefära, citron och gurkmeja och Citrus Maximum gjord på gurka, citron, lime, aloevera och mynta. Vitamin 1 cellenzym

MIDDAG Vaniljkryddad mandelmjölk gjord på mandel, vaniljfrön, virgin kokosolja, bergssalt. Och till det Fiberplus som blandas i 2,5 dl vatten och som ska drickas allt på en gång. Vitaminer 2 Magnesium, 1 cellenzym. 

Ja, ni ser det är ett heltidsjobb att bli frisk, men nu banne mig ska jag bli det. För den här sommaren ska bli en bra sommar. 
Fortsättning följer...





1 kommentar:

  1. Hejsan
    Vet du varför man ska ha salt i citronvattnet på morgonen? Jag har precis börjat med det också men jag har inte salt i.
    Vilken kämpe Du är! Detta klarar du galant!
    Stor kram, Åsa

    SvaraRadera