torsdag 30 maj 2013

min plan

Min plan är nu att ta tag i det här problemet med samma krigarinställning som jag hade mot cancern, och fortsätter att ha mot den. Jag vill hitta alternativ och redan när jag bestämde mig för det känns det bättre. Om det visar sig att min hjärtpumps kapacitet går ner istället för upp, så måste jag kanske ta till medicin. Jag lovar er det. Men ge mig en månad. Jag ska pumpa upp det här hjärtat. Fokus på det.
Igår efter akupunkturen mötte jag uppe Anneli, vi åt en lunch innan vi tog itu med fotodag 2 för nya boken. Det är så kul. Så kul.
Jag älskar det. Det är nog journalisten i mig som älskar alla de här mötena med spännande personer. Men jag slipper begränsningen som en artikel har, jag kan brodera ut och jag får samarbeta med fotografen. Jag och Anneli är ett så bra team. Men jag måste alltid påminna Anneli om att äta. Hon går så gärna in för att fota så hårt att hon glömmer måltiderna. Jag däremot blir gnällig och bråkig och behöver mat, annars är jag inte kul.
Så innan vi tog oss till gårdagens fotohuvudperson, så smaskade vi oss lunch på hälsokostaffären på Nybrogatan. Lemuria, tror jag den heter. De har vetegrässhots också. Bra, billig och god mat.


Råkosttallrik

 Ni ser jag har krigartröjan på mig ;)

 Ikväll börjar jag resan, rent matmässigt. Mer om det i morgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar