onsdag 21 mars 2012

tänk om jag har dengue

ni tror jag skojar, men jag menar allvar.
det här är ett ångestinlägg, såna som man inte ska skriva, tänker jag. Men just nu är jag så orolig, min kropp är i uppror. Känns som febern bara stiger.
Igår var jag på infektionsakuten på Karolinska, de tog alla prover, trodde jag. Så, var det någon som påminde mig om Denguefeber, och när jag går in googlar så tycker jag att allt stämmer in på det.
ALLT stämmer in.
Herregud, tänk om jag fått dengue.
Så här reagerar jag.
Jag blir ännu sjukare. lätt hysterisk. Har ringt och försökt att få tag på doktorn som tog hand om mig. Har också ringt smittskyddsverket och försökt få dem att analysera via telefon om jag har dengue.
Får inte tag på läkaren.
Och smittskyddsverket, är måttligt intresserade av att ge en analys. De tycker att jag ska ringa doktorn. Jag är i ett moment 22. Nu överväger jag att ta fram gårdagens läkares privata telefonnummer. Söka på hennes namn på ratsit och eniro. Känns som om jag går sönder om jag inte får reda på om jag har dengue.
Och jag får inte tag på Ray, han svarar inte på telefon fast jag ringt hundra gånger typ.
Men vad ska han göra, eller säga. Han är ju ingen smittskyddsläkare.
Å, vad jag önskade att jag kände en smittskyddsläkare.

2 kommentarer:

  1. När man blir rädd är man ju inte logisk, klart att du vill prata med din man om du är orolig. Nu var jag tvungen att googla på det, Indien verkar inte ens nämnas i informationen från Smittskyddsinstitutet. Andas min vän, andas. Du kommer att få tag på läkaren, skulle dock inte ringa henne hemma, hon har nog inte ditt provsvar i huvudet :) Skickar en dos med energi och lugna tankar. Kram

    SvaraRadera
  2. Finaste Annika, jag har ju en släng av att bli hypokondrisk, alltid haft. Och efter det som hände med T. så gnager det tyvärr lite mer. Tack för din omtanke Annika. Kram.

    SvaraRadera