söndag 18 mars 2012

Meningen med livet - Bella


Namn: Gabrielle Håkansson
Ålder: 38 år
Yrke: Administratör/Yogafröken/Ayurvedisk Yogamassör
Civilstånd/familj: barnen Melker och Märtha
Bor: Upplands Väsby

Vad är meningen med livet?
- För mig är meningen med livet att sträva efter välmående och positiva upplevelser. Ta vara på sig själv och ha så roligt som möjligt på sin resa. Vara ödmjuk mot sin omgivning och le.

Känner du dig nöjd med hur ditt liv hittills utvecklats?
- Jag tror att det som sker och hur man väljer sin väg i livet har en mening. Jag kan ibland se tillbaka och undra hur jag kunde göra på det ena eller andra sättet, inte riktigt förstå mig själv. Men man utvecklas efter sina val och erfarenheter och det leder förhoppningsvis en framåt till klarare beslut. Jag har gjort massor av saker i mitt liv, provat på det mesta och träffat många intressanta människor. Rest till massor av ställen och sett en hel del, tränat allt från att hänga i cirkustrapets högt i skyn till yoga. Jag har så många fantastiska minnen som jag är otroligt tacksam för och sen har jag ju mina två fina barn. Så ja, jag är nöjd.

Vilken är din livsfilosofi?

- Lev din dröm!

Om du skulle ge en ung tjej ett råd, vad skulle det vara utifrån din egen erfarenhet av livet. Vad skulle det vara?

- Inget varar för evigt, fast det känns så ibland. Livet går upp och ner. Gräv inte ner dig för sådant som känns tungt och hopplöst. Rätt som det är skiner solen igen och lyckan hägrar. Ta hand om dig själv och din omgivning, omtänksamhet och ödmjukhet segrar. Sen tänker jag också att man ska ta vara på sina talanger. Ge massa kärlek till dig själv, våga göra det du drömmer om. Allt är möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar