söndag 25 mars 2012

meningen med livet - Mia

Namn: Mia Skaug

Ålder: 39 (fyller 40 den 28 juli i år)

Yrke: Naturkosmetisk hudterapeut/Aroma terapeut och ägare av hudvårdserien Moonsun organic tillsammans med min själs vän Jenny Svärdendahl.

Civilstånd/familj: Gift har två barn.

Bor: I Världens vackraste stad. Stockholm.


Vad är meningen med livet?

- Det är en svår fråga och ganska orättvis på något sätt. För frågar man ett fattigt gatubarn eller en ensam kvinna med barn i ett land som exemplevis Rwanda, då blir nog svaret att försöka överleva dagen. Det är ju så individuellt. Men frågar du mig så är mitt svar: Min familj. Min familj är meningen med livet.


Känner du dig nöjd med hur ditt liv utvecklats hittills?

- Absolut. För mig är livet är en pågående process man vet aldrig vad som bjuds, men jag försöker att leva i nuet och att njuta av varje dag. Jag har en underbar familj, världens bästa jobb, fina vänner och jag är frisk. Jag är enormt tacksam för det.

Vilken är din livsfilosofi?
- Peace and love in the world starts with peace and love in your heart.

Om du skulle ge en ung tjej ett råd, vad skulle det vara utifrån din egen erfarenhet av livet. Vad skulle det vara?
- Våga säg nej, kan låta banalt men fasen så viktigt att våga ta ansvar för vad man känner och tycker. Gör man det får man bra vänner, fina relationer och gott själv förtroende.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar