onsdag 13 augusti 2014

jag tankar bakifrån

Jag är dålig på att skriva här. Jag är på Vidarkliniken. Min stund vid datorn är begränsad och då kollar jag mejlen och gör sånt som "jag måste göra". Det är helt underbart här.



I februari 2013 var det en väldigt sliten, trött människa som checkade in på Vidarkliniken för tre veckors cancerrehab. Så mycket värme och viktig tid för mig. I måndags checkade jag in en andra gång. Den här gången ska de få ta hand om min själ. Mina tankar. Min oro och den där svårbegripliga ångesten som kommer och går i mitt liv. Min känslighet som positivt är mitt driv, men som negativt förlamar mig. Får mig att drunkna i alla känslor. Balans.
Nu ska jag vila och läsa och njuta av långsamhet.
Jag sover, vilar, sover, promenerar, sover och vilar igen.
Tänk att man kan ha så mycket lagrad trötthet i sig. Man sover middag efter lunchen med ett röllekaomslag, en yllefilt virad runt magen och ett värmekrus.

Foto: Efter lunch rölleka och värmeomslag för levern. Godnatt nu vilar vi igen #livetpåvidarkliniken #fuckcancer #liveyourlife #värme #lever

Idag fick jag massage på eftermiddagen också efter den beordras man att "eftervila", eftersom det är stunden efter massagen som är mest verksam.
Man lär sig nåt nytt hela tiden.
Som att man tankar bakifrån (alltså via ryggen) om natten för att man ska kunna ge (från sida framsida)om dagen.
Man kan verkligen säga att jag tankar. Jag kommer kanske vara overloaded när jag kommer härifrån, puh jag blir nästan trött bara jag tänker på det...

Som min lilla film härovan. Vinden i träden, vattnet som porlar och därbakom träden, på åkern tar skördetröskan hand om skörden. Det är så vackert här i YtterJärna, så rofyllt att jag gråter stilla glädjetårar. Så tacksam att jag får vara här just nu, och verkligen njuta av den här magiska årstiden. Dessutom är jag så mycket starkare än förra gången.

Följ mig på instagram, där lägger jag ut bilder, tankar ofta före det hamnar här eller på facebook, om det ens hamnar där Jag på Instagram


1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag har nyligen börjat med yoga med hjälp av DVD-skivor (är ensamstående mamma, kommer inte iväg :-) ) och jag tror att det är du som är med i dessa. Bland annat fick jag en DVD med i tidningen "hälsa - psykologi" som jag tror du leder och som jag älskar!! Vill bara säga tack för bra undervisning! Är fortfarande katastrofalt stel och klen men det går verkligen framåt med regelbunden träning. Yoga ger en avslappning jag aldrig varit med om förut... Kram Åsa, 32 år.

    SvaraRadera