lördag 24 maj 2014

inför Mors dag


Jag var 29 år. Mira två år. Jag var ensamstående mamma i mediabranschen, just då inte den barnvänligaste branschen. Jag hade fått mitt första stipendie från Författarförbundet, jag använde pengarna till att köpa flygbiljetter till Thailand. I en månad luffade vi runt jag och Mira. En fantastisk resa på många sätt, bland annat slutade Mira med både blöjor och välling.


På söndag är det mors dag. Jag är en lyckligt lottad mor, som kunde välja var jag ville föda mitt barn. Och som också fick föda i ett land som är i fred. Jag är lyckligt lottad.
Man får aldrig glömma det.

Så min morsdags present hamnar här hos Läkarmissionen 
För att en blivande mamma i Kongo ska få en säker förlossning på ett sjukhus. Lägg ett litet bidrag du också.

På söndag är det också EU-val. Jag gjorde mitt val i torsdags på bibblan. Jag hoppas Sverige väljer representanter som är empatiska. Hoppas, hoppas.

Så för alla blivande mammor, jag lottar ut ett snart-blir-jag-mamma-kit med följande dvder;
Gravidyoga
Yoga inför förlossningen
Mammayoga

Först till kvarn är det som gäller, mejla mig din adress på yogavita@telia.com

Här kan du läsa mer om dvderna, som jag faktiskt måste säga är väldigt bra. Jag är nöjd med dem.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar