torsdag 19 september 2013

skriva, skriva, skriva

I tisdags åkte jag och Anneli ut till huset på Björkö. Hade ju knappt hunnit hem från yogaretreat på Björkö som vi hade i helgen. Då var det varmt, vi kunde sitta ute. Vi till och med badade. Men nu.
Uj, vad det regnade. Tänk vad märkligt. Bilderna blir liksom alltid bättre när vädret inte är strålande sol. Vi jobbade och kompletterade med bilder till hudboken. Bilder på utrunnen olja och lite andra grejer. Det gick bra och framförallt kändes bra.

 Här är vi på väg hem igen. Vi kånkar och drar runt våra stylingprylar. Jag är visserligen glad eftersom mina fina gummistövlar som jag fick av Ray i födelsedagspresent kom till användning. Och för att vi ändå på kort tid betade av alla de där bilderna som vi ville och tänkte ta.
En fotograf kommer lastad...

Vi tog sista bilderna till boken. Kompletterade. Nu känns det bra. Puh. Nu är bokmanuset helt inlämnat. Nu är det bara redigering och layout kvar. Som så klart inte är så bara. Det är så skönt.

Ingen rast ingen ro.
Nu ska jag ta itu med bok 2. Det kommer att bli en resa för mig. Den boken ska utgå från den här bloggen, men jag ska så klart skriva nytt också. Men det kommer att bli tufft att liksom kasta sig tillbaka till tiden förra året, hur jag mådde, hur det var. Alla känslor. Men säkert bra.

Idag blev jag fotograferad på stora Bonniers. Ni vet det legendariska bokförlaget som ligger på Sveavägen. Jag har skrivit ett kapitel i ett par tjejers bok som kommer ut nästa år. Känns jättekul, så glad att jag blev tillfrågad och att jag får ingå i ett så fint gäng. Nästa år har jag många texter i bokform ute.


Jag är ju tyvärr bortrest när Yogamarathon mot bröstcancer går av stapeln. Jättetrist. Det var ju så fint arrangerat förra året och blir säkert så härligt i år igen. Tänkte jag skulle skänka en slant. Gör det du med. Här kan du läsa Mer om Yogamarathon. Och om du inte har möjlighet att gå på yogan på lördag 12/10, så kan du som jag skänka pengar.

För att pengarna ska hamna rätt ska inbetalningen märkas med "Yogamarathon".
Betala in på Bröstcancerfondens pg konto 900 591-9 alternativt bg 900-59 19.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar