lördag 6 juli 2013

happy friday and lördag

I fredags lämnade vi landet och åkte in till stan. Jag hade ett par spännande hemliga möten på fredagen, som jag hoppas att det blir något av. Ett samarbete, ja inte vet jag. Jag har ju sagt det högt här på bloggen att jag vill jobba med rehabilitering för cancersjuka. Allra helst vill jag starta det allra bästa hälsohemmet i Sverige och om jag slänger upp det i himlen så kanske någon hör det och satsar på mig som chef för det. För jag vet att jag skulle kunna plocka samman värstabästa gänget som skulle leda det. Vi kommer att behöva rehabilitering i framtiden. Bra rehabilitering. För vi faller lite som käglor. Vi får cancer, hjärtfel och vi blir utbrända. Vi behöver hjälp att komma tillbaka, navigera rätt. För det räcker inte med att bli botad av mediciner. Mer måste till. Vi måste få hjälp att hitta tillbaka till oss själva. Jag vet det, för jag faller ihop ibland jag också. Tappar det. Jag hamnar i den där återvändsgränden och hittar inte ut. Men jag är så tacksam för de kunniga människorna som kommit in som änglar i mitt liv. De som lotsar mig rätt och ger mig helt ovärderliga råd. Tack.

Mellan mötena åkte jag till söder och köpte kallpressad juice på kallpressen på Svartensgatan 10, ligger vid Slussen, uppgång Hökensgatan. Det är skillnad på juice och juice. Vi måste juica mer och inte fruktjuica, utan mer grönsaker. Mera grönt. Hej Grönt!





Och så blev det en sväng förbi sneakersandstuff och så köpte jag de här sportyhighheels och de är redan mina favoriter. Jag blev så inspirerad av en skitsnygg stylisttjej jag känner Cattis, hon hade såna här när jag träffade henne för ett par veckor sedan. jag vet jag är en härmapa ;) Men de är så bra man kan ha dem till allt jeans, shorts, klänning och kjol. Och sååå sköna. Älskar dem.
Vid sju, när mötena var över åkte jag hem till Cissi, som varit hela veckan i Almedalen. Min fina väninna som rankades som sjunde snyggaste i Almedalen i gårdagens Expressen. Och henne sov jag med i går. Vi är båda snart 50 år, men man har alltid den där tonårstjejen i sig. Hon som vill ligga i samma säng som sin bästis och babbla lite för länge på kvällen om vad som hänt i ens liv sedan man senast sågs. Skratta, gråta lite och berätta det där man inte berättar för någon annan. Man bär liksom alla sina åldrar i sig, det är det fina med att åldras. Man bryr sig inte lika mycket om vad andra tycker och tänker om en. Man har kommit över det. Och det är fint att ha en väninna som man känt i mer än halva sitt liv. Så härligt att träffas.Jag håller helt med Expressen ,Cissi förtjänar verkligen topbetyg, både för det inre och yttre.

Och kolla utsikten från ett av hennes fönster. Jag tror faktiskt att Cissi bor i en av Stockholms finaste lägenheter.


 I morse gick vi ner till Stockholms bästa hälsokost, Gryningen, som ligger på Folkungagatan 68,


för en föreläsning om kost och näringslära med min nya hälsoidol Sören Flammen Wolff som driver  Rawfood.dk. Så bra föreläsning om hur, vad och när vi ska äta. Jag är nu så taggad att fortsätta med mitt nya sätt att äta. Och jag vill ha en konsultation av Sören nästa gång han kommer upp. Vi kommer att se mer av honom här i Stockholm framöver, hoppas jag.




Det var Josefine som driver Jfine som anordnat föreläsningen och självklart fick vi godaste frukosten.



Här är jag med mina hälsogurus Josefine och Sören.

Så ett litet pysseltips
Jag har tröttnat på att mina hörlurar till min telefon hela tiden korvar ihop sig. Jag har redan förstört ett par, eftersom jag lite för hårdhänt försökte lirka ut alla "tovor". Så vi gick till Panduro och köpte indianpärlor och en skalpell. Man gör ett litet snitt i pärlan och sen trär man på pärlan på sladden till hörluran, vips slipper man det bekymret.

1 kommentar:

  1. Snygga dojjor:) Finns dom att köpa på nätet!?

    SvaraRadera