fredag 25 juli 2014

morgonens ghurt

Å, jag älskar mina frukostar. Alldeles särskilt efter ett yogapass.
I morse åt jag det här:
En avocado mixas med mandelmjölk, eller den gröna drinkbasen (spenat, selleri, gurka, ingefära, citron och romansallad). Jag lägger också i en till två matskedar kokosolja. Chiafrön och just nu min favorit en skopa av Resveratrol-red. Till det har jag idag bipollen, mina groddade mungbönor, jag lovar det är supergott ihop och idag blev det ett skivat äpple. Du kan också ha hackade nötter, vilket jag glömde i morse.

Jag får mycket frågor om vad och hur jag äter. Så här brukar min frukost se ut, mer eller mindre. Jag tar vad jag har i kylskåpet och jag har alltid avocado hemma.

Jag får också frågor om kosttillskott, så här svarar jag på det:
Visst vore det fantastiskt om ”att bara äta bra” räckte för att få i sig tillräckligt med vitaminer och mineraler. Idag vet vi att det inte är så, även om många fortsätter att hävda det. Men med det sagt vill jag varna för att tro att alla vitaminer är bra vitaminer, att alla kosttillskott är bra, bara för att det står kosttillskott. För precis som det är skillnad på mat och mat, så är det också skillnad på bra och dåliga kosttillskott. Jag äter en hel del kosttillskott för att må så bra jag bara kan. För att hjälpa kroppen att må så bra den kan. Jag har valt att äta kosttillskott från Innate Response för att det är ledande inom whole-food. Det vill säga icke processad mat. Rena kosttillskott till 100%. Skulle inte nöja mig med mindre. De är RAW och funkar för min vegetariska livsstil. Skulle inte stoppa i mig några vitaminer som är syntetiska gjorda. Raw is da shit, helt enkelt.  Tillsammans med Greatlife har jag satt ihop några riktigt härlig hudpaket. Vitaminer som är bra för huden, men så klart, eftersom allting hänger ihop bra för kroppen och alla inre organ. För du vet väl att skönheten kommer inifrån.

Alla som läser den här bloggen har tio procent på sitt första köp på Greatlife om ni går in här:
 Greatlife och yogavita gillar varandra . Glöm inte att skriva YOGAVITA i kampanjrutan för att få rabatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar