fredag 28 mars 2014

lite om kosttillskott

Jag får ofta frågor om kosttillskott och det är kanske inte så konstigt för ofta läser vi den här typen av löpsedlar.

 

Jag är verkligen ingen expert. Men jag försöker läsa på. Det kan du också!
Jag välkomnar alla såna här undersökningar. Det är bra att det kollas upp, för det är verkligen en djungel när det kommer till vitaminer och kosttillskott och det är bra om vi blir mer och mer uppmärksamma på vad vi stoppar i oss. Gymbranschen tjänar så klart stora pengar på proteinpulver och olika kosttillskott som många tror är bra.
Jag har verkligen varit en person som gått på det mesta. Jag har köpt vitaminer utomlands och trott att allt är bra och schysst, vem vet vilken skit jag fått i mig.
Idag är jag aktsam. Idag vet jag också att även läkemedel som vi äter ger biverkningar. Så min uppmaning till dig är, läs alltid innehållsförteckningen och läs framförallt om vilka biverkningar ett läkemedel har. Försök i den mesta möjliga mån att gå in i ditt val med öppna ögon. Väg för och nackdelar.
Jag vågade inte välja bort cellgifter. Jag hade läst på om den cancerform jag hade. Den är aggressiv. Den har hög återfallsrisk. Jag tänkte vad kan jag själv göra för att hjälpa kroppen när den utsätts för cellgifter. Hur kan jag samarbeta med min kropp? Jo, genom att ta hand om den på det bästa sätt jag kan. Och det genom att äta bra mat, det vill säga så grönt jag kan. Ta bort mjöl- och mjölkprodukter. Skippa sockret. Häva inflammationen, eftersom cancern var inflammatorisk. Och genom att träna. Det kunde jag göra själv.
Jag kom i kontakt med Patrick som har greatlife. En nätbutik som säljer väl utvalda kosttillskott. Jag fick förtroende för honom. Han är om man får säga så, en nörd när det kommer till just kosttillskott och träning. Här kan du läsa när Greatlife svarar på frågor om bra kosttillskott
I höstas läste jag också den här boken: 4-timmarskroppen Det är så otroligt intressant. Allt i den är verkligen inte bra, men tänk om man kunde slå ihop "experterna" från gymbranschen, som gör allt för att maximera sin träning och effekterna av den, med läkemedelsbranschen och den alternativa, som handlar om att allt vi stoppar i oss ska innehålla rena och goda substanser. Ett världsmöte med de ledande. Utan ekonomiska intressen, utan bara med intentionen att skapa det allra bästa för människan. Utopi, jag vet, men bara tänk.

 Idag vill jag maximera mitt liv. Jag vill vakna pigg pÃ¥ mornarna, gÃ¥ upp göra min yoga. Sedan vill jag behÃ¥lla den energin, eller som Patrick säger "vara en duracell-kanin" tills jag gÃ¥r och lägger mig.
Visst händer det att jag då och då äter en pasta, stoppar i mig en macka, äter en-eller flera glassar. Och herregud vad jag njuter i stunden, men vad det blir som en baksmälla efteråt. Jag märker direkt när jag "slarvar". Jag blir nämligen tröttare, segare, orkar mindre. Du är vad du äter, är verkligen en sann mening.

För att maximera mitt liv sÃ¥ äter jag kosttillskott och bara frÃ¥n här. Jag har ingÃ¥tt ett samarbete med killarna pÃ¥ Greatlife. Du fÃ¥r tio procents rabatt pÃ¥ ditt första köp om du gÃ¥r in  här och glöm inte att skriva in koden YOGAVITA i kampanjrutan för din rabatt.

Jag tror att nästa stora kosttillskott som vi kommer att bli tvungna att ta är magnesium. För vårt sätt att leva, stressen gör att vi är många som har underskott av det i våra kroppar.

I samband med att min bok Frisk och strÃ¥lande hy pÃ¥ naturlig väg kom ut, tog vi fram nÃ¥gra hudpaket. Lilla hudpaketet 
Stora hudpaketet
Minihudpaketet

Vi har olika Ã¥sikter om huruvida vi behöver äta kosttillskott, att vi fÃ¥r i oss tillräckligt via maten. SÃ¥ för att vara tydlig. Väg för och nackdelar ocksÃ¥ med det här inlägget. Jag tror pÃ¥ de här kosttillskotten, men det behöver inte betyda att du gör det. Men min uppmaning till dig är att köp inte slentrianmässigt vitaminer vare sig pÃ¥ apoteket eller i mataffären.  Utan kolla, läs ta reda pÃ¥ innan du stoppar i dig grejer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar