torsdag 27 mars 2014

don't throw back thursdays

PÅ facebook och instagram i detta nu. Throwback thursday. För mig är det mera #dont throwback thursdays...  För torsdagar kommer nog alltid att förknippas med att jag alltid fick cellgifter då. Plus att den stora operationen gjordes på en torsdag.
Hoppa över torsdagen, skulle jag nog helst vilja kalla dagen.
Den här bilden togs i november 2012. Det är inte så lång tid sedan.

Jag är blek som ett spöke. Har inga ögonfransar och knappt några ögonbryn. Jag får ha en specialsydd värmemössa på huvudet, ser mer ut som en som en tevärmare eller äggvärmare kanske det heter. Det är för att behålla värmen.
I den käcka knallrosa magväskan ligger dränagepåsarna. Ärret/såret är stort och vätskar väldigt. Nej, här var inte livet kul. Men jag muntrade upp mig själv med en liten tantdans.
Lev livet. Ha skoj. Njut. Man kan hitta guldkornen även i den mest urjävliga situationen. Idag vet jag att jag är en jävel på katastrofer. Och jag är så sjukt glad att jag lever och har hälsan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar