onsdag 19 november 2014

mamma India läker mig

Den här resan har varit viktig på så många sätt. Den är så klart en utmaning. Nästan som att arbeta bort min sista rädsla. Jag vet inte riktigt varför jag förknippat Indien med att jag blev sjuk, att jag fick dåligt immunförsvar. Jag har känt mig ledsen på den känslan och förstod att jag måste bli av med den. Att jag ville bli av med den. Därför känns det extra fint att kunna säga att Indien nu ska få mig att läka. Att Indien med all sin kunskap ska få hjälpa mig att arbeta bort alla biverkningar av cancerbehandlingarna. Göra kroppen stark.
Jag behandlar ju min kropp som ett tempel, men jag vill också att min kropp ska vara ett fort. Fullständigt ointagbart för möjliga sjukdomar i framtiden.
Jag är ett tempel, men också ett fort.
Så Karolina tog med mig till Dr Korda. Så nu har jag ätit ayurvedisk medicin i två veckor och det känns bra. Men jag förstår ju att det kräver tålamod.
Och, jag måste ju åka tillbaka till Indien för att få ny medicin. Bara det är väldigt härligt.

 Jag njuter också av sanden, stranden och solen. De vilda baden i havet. Surfar med vågorna och njuter av sand mellan tårna. Boostar d-vitamin för vintern. Lagrar.
Stranden är så vacker på kvällen, när solen alldeles glupskt slukas av havet vid solnedgång.

Yogan är fantastisk. Joey och Donna som leder är så anatomiskt insatta. Känns som att jag lärt mig tonvis med grejer, eller så har poletten trillat ner. Det fina med yogan är att man ju aldrig blir klar. Man lär sig nya saker varje dag och det handlar så klart inte bara om ställningarna, utan om inställningen och the state of mind.




 Varje morgon väntar en korg med kokosnötter och jag dricker flera kokosnötter och får i mig det nyttiga kokosvattnet.

 Har man tur är kokosnöten fylld med malaj som man precis lika glupskt som havet sväljer solen vid solnedgång, slurpar i sig efter practice.
Jag har tagit flera massagebehandlingar. Här ligger jag i en "hut" på Purple valley och får en helt fantastisk massage av en tjej som heter Natalie.


Jag har också träffat en astrolog som "spådde" mig och ni kan se på mitt uttryck i ansiktet hur glad jag är. No more bumpy road. Inga mer senvägar och kringelikrokar. Nu väntar ett good life lovade han mig. Good things coming... as we say.

2 kommentarer:

  1. Det ser underbart ut, härligt med sol och massage. För några år sedan läste jag att ayurvediska mediciner/kosttillskott ofta innehåller tungmetaller som bly, kvicksilver och arsenik. Hur ska man kunna veta att preparaten är säkra att använda?

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar resa du verkar ha! Jag som aldrig vågat mig till Indien blir så sugen på att åka just till Goa och dels yoga där på Purple Valley men också bara insupa omgivningen. Tack för inspirationen!

    SvaraRadera