lördag 8 juni 2013

freestajlar raw



 Getting green

Om man vill göra en förändring så är det verkligen ett så bra sätt att gå en sån här Cleanse8kurs. Som en kickstart, en omprogrammering att liksom börja gå de där stegen åt det där hållet man önskar. Och just nu känns det som att det är noturningback. Jag vill leva på ett annat sätt och jag vill ta hand om min kropp på allra bästa sätt. Dags att lyssna på den. Och nu mår den bra. Bättre. Och den ska må bättre.

När det kommer till Rawfood eller levande föda eller vad man nu kallar det, så är det liksom förberedelse som verkar vara själva grejen. Att inte glömma att lägga saker i blöt dagen innan. Nötter och sånt som kan groddas. Nu vill jag börja på riktigt.

I morse använde jag råsaftcentrifugen och pressade det jag hade hemma. Gurka, spenatblad, spetskål, selleri och en citron. Jag hällde i lite i en burk för sen, men resten blev en bas för en smoothie, där jag la i avocado, lite vaniljpulver och wheatgrasspulver. Det blev min och Rays frukost. Sen pressade jag rödebetor, morot och en lime och de står nu i kylskåpet och får bli en del av min lunch.


Igår la jag lite mandlar som jag hade hemma i blöt och i morse fick de blandas med vatten i blendern, som silades i en småmaskig sil och vips hade jag mandelmjölk.  

Och bara för att ni ska reta er extra mycket på mig, så kan ni ju få veta att jag nu torkar bovete och det som blev över av mandelmjölksproduktionen i ugnen på 45 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar