måndag 24 juni 2013

en helg i bilder

Oj, vad dagarna har gått fort. Har inte haft tid att blogga. Huset har varit fullt. Det har varit så mysigt. Jag älskar det här huset. Jag älskar att det är så stort, att jag kan gå och lägga mig tidigt och inte störas av tv, eller ljud. Vi bor ju ganska smått i Stockholm, men här kan vi verkligen ta ut svängarna ordentligt.  Men vi har hunnit med bad, monopol, badmintonturnering, yoga, promenader, Älmstabesök, storstädning och mat, mat, mat.
Och solen har lyst.
Vi har klippt gräsmattan och Anthony högg ner ett gammalt trist träd. Vi hade en skön midsommar, ni får lite bilder här.

 Pino med midsommarkrans

 Miras helt fantastiska cheesecake, receptet kommer från greenkitchenstories. Det är Luise och David som står bakom den helt fantastiska sajten, som numera också har blivit bok.


 Innan Mira och Anthony åkte hem på söndagen, hann vi med lite badminton hos min syster Stina och hennes familj Uffe och Ines.

 Mira och hennes kille Anthony. Miras kusin Ines och bonusbror Ray. Ray och Ines som är bonuskusiner leker jättebra ihop. Nya familjer, nya konstellationer, inte alltid enkelt men när det funkar är det så härligt att se och vara med om. 


Har långlånat min Systers helt underbara kepa. När jag var 7-8 år tyckte jag att Che Guevara var skithäftig. Jag älskade Palme och Cornelis. Haha min mansbild. Såg filmen om Cornelis och tappade den där känslan för honom, tyckte faktiskt inte att han verkade så schysst. 

Varje morgon yogar jag

Idag åkte vi in till Älmsta för att lämna in gräsklipparen på lagning, klart vi hamnade i en broöppning

 Jippie, en artikel om Knipboken i senaste Amelia.

Hoppas ni hade en fin midsommar och att ni nu njuter av ett sommarSverige, för finns det nåt bättre? Jag älskar Sverige på sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar