söndag 2 juni 2013

dag 3 bästa jag gjort

Nu börjar det hända grejer. Kroppen svarar, som vi lite skämtsamt säger när vi varit på gymet jag och Ray.
Och med det menar jag såklart cleansen. Kaffeabstinensen har lagt sig. Det tog två dagar.

 Bästa är att dricka te. Det lättar då. Så jag dricker massor av te. Just lakritssmak känns toppen. Drack ett supergott chagate från Pukka igår.

Älskar hela grejen med Cleanse8. Om jag måste ut på stan tar jag med en juice och dricker den på nåt lugnt ställe. Egentligen ska vi tänka på hur vi äter också. Det pratade vi ju också om när jag gick på min ayurvedautbildningen. Eatingmindness. Lugn och ro. Tugga och tugga. Vi måste hjälpa matsmältningen. Göra det lättare att bryta ner maten. Vi äter alldeles för fort, slänger i oss maten. Det är inte bra. Vet inte om det stämmer, hoppas det. Men om man trycker upp tungspetsen mot baksidan av tänderna så aktiverar man ämnesomsättningen. Kan ju aldrig skada. 

Igår köpte jag kort på ett gym precis runt hörnet där vi bor. Ray har redan kort där och han har alltid velat att vi ska träna ihop. Och nu har vi gjort det några gånger och det är så kul. Jag yogar ju fortfarande, men min kropp behöver mer puls och jag behöver maskiner för armen. Så nu drömmer vi om att göra om ladan på landet till ett hemmagym som vi kan vara i. Det kommer nog sluta med att vi flyttar ut på landet. Jag längtar hela tiden dit. Den här sommaren ska bli så bra. Och faktum är att det känns bättre redan i hjärtat. Det känns som att maten jag äter hjälper hjärtat och mina organ. I morse lyssnade jag på Luddes hypnos igen och det är så härligt. Och sen gick jag och yogade i 2,5 timme hos Charlotte och idag tog jag mer än tårna i kapotasana.
Jag har ju varit rörlig i axlar och rygg. Kanske kan jag aldrig mer ta hälarna. Men det gör inget, men min kropp längtar efter bakåtböjningarna så mycket.

 Här gör jag kapotasana med Petri förra sommaren

 Och bryggor. En dag är jag tillbaka. Fokus. Mål och önskan och om det inte blir så, är inte det hela världen.



Mitt matschema för idag från  Josefines Cleanse8 ser ut så här

FÖRST UT  1 kopp varmt vatten med juice från 1/2 citron och 1 tsk salt så klart inte vanligt salt utan bergssalt. Vitaminer: 1 probiotika, 1 D-vitamin, 1 E-vitamin & selen

FRUKOST Purely greens gjord på gurka, selleri, spenat, roman och persilja. Vitaminer: 1 cellenzym och 1 One daily

FÖRMIDDAG Purely greens gjord på se ovan. Vitaminer: Chlorella

LUNCH Min sköna grönsallad, idag var det med nötter och en supergod dressing. Greenspulver i vatten (renat såklart) More than mint gjord på gurka, selleri, spenat, fänkål, lime och mynta. Vitaminer: 1 cellenzym, 1 E-vitamin & selen.

EFTERMIDDAG Unbeetable gjord på  rödbeta, ingefära, citron och gurkmeja, Citrus Maximum gjord på gurka, citron, lime, aloevera och mynta. Vitamin: 1 cellenzym

MIDDAG Goldengate gjord på mandemjölk, vaniljfrön, virgin kokosolja, chaikrydda, gurkmeja och bergsalt. Vitaminer: 1 cellenzym och 2 magnesium. Plus FiberPlus som blandas i 2,5 dl vatten, allt dricks på en gång.


Just idag längtar jag väldigt till ikväll, när jag och Ray tränat på gymet och jag får gå hem och värma på min mandelmjölk. Det är så gott. Jag älskar hela den här cleanse8-grejen. Bästa jag gjort.



1 kommentar:

  1. Tack Karin för att du delar med dig...detta är ju något som vi alla har glädje & nytta av. Önskar att du fortsätter må bra. Jag tar till mig och sparar alla dina fina tips. Kram till dig/Maggan

    SvaraRadera