lördag 11 februari 2012

rosengård kanske inte är taggigt, i allafalll

Det finns en annan bild än den vi pumpas fullständigt överfulla av. Rosengård, Sveriges baksida. En del av Sverige som när man läser tidningen är en mycket farlig plats. Jag vill verkligen inte förringa dödskjutningarna, men så idag i kvällsposten hittade jag den här fantastiska bilden. En vithårig tant som hjälps ut från bingon på somaliska föreningen. Den här bilden finns också, den är sann och det är samma kvarter. Rosengård kanske inte är en så taggig del av Malmö.

1 kommentar:

  1. Nej, verkligen inte. Jag praktiserade på dagis i Rosengård när jag gick på Lärarhögskolan och jag har faktiskt väldigt fina minnen därifrån.
    Det finns inte bara den bild som man vanligtvis vill pracka på oss.
    Man glömmer bort människorna. De är många och olika. Faktiskt tror jag att de flesta är bra människor. Problemet är att de som inte är så bra märks mest! Bra inlägg. Det värmer hjärtat. Kram

    SvaraRadera