onsdag 22 februari 2012

i nån sorts väntan

Igår fick jag feber, och så hade jag en huvudvärk som var så där sprängande, ni vet när man är tvungen att kisa med ögonen. Men trots det, så lyckades jag ändå springa ner och köpa en semla. Det var ju fettisdag igår. Jag vräkte i mig semlan, så sugen var jag på grädde, vetemjöl och mandelmassa. Mums!

Idag har jag skickat in en stipendieansökan och skrivit på ett synops. Jag går också här och väntar på att ett förlag ska svara om ett annat synops jag skickat in. De ska ha utgivningsmöte här i dagarna.

Att vara frilans, är att ständigt ha tusen saker på gång samtidigt, att alltid ha en framåtrörelse. Hela tiden tänka på något längre fram. Jag har fått höra att jag är driven, att jag gör så mycket saker. Jag kanske är driven, jag kanske är modig och hoppar på saker.
Vad vet jag.
Men det är också fruktansvärt jobbigt, enerverande att vänta och hoppas på svar.

1 kommentar: