måndag 10 augusti 2015

yoga med mig

Får ofta mejl om var man kan yoga med mig. Om jag kommer att ha några yogakurser någonstans. Du hittar workshops, runt om i landet och kortare yogakurser, ibland på min hemsida.
Jag älskar att lära ut yoga. Jag älskar att tända den där gnistan. Älskar det.
Så om man vill yoga med mig. Om man vill få min syn på yoga, så följ med på en yogaresa. Där får du dessutom mer av mig, där finns det fler tillfällen till privata samtal och tankar.

Att lära sig yoga på ett yogaretreat är ett bra sätt att få in den där känslan för yoga, som sedan håller sig kvar och gör att man ser till att ge plats för yogan i sitt liv.

I höst kommer jag att ha två yogaretreat. Två kortare på tre dagar vardera på Mallorca. Ett längre tio dagarsretreat i Goa, Indien. Det passar dig med ringa, eller ingen kunskap och dig som yogat ett tag. Jag utgår från ashtangayoga. Den yogaform jag älskar. Den form som följt mig genom alla cancerbehandlingar. Genom sorger, skilsmässa, ledsenhet. Men som skapat en inre styrka i mig. Jag vill dela med mig av det redskapet. Om att yoga i ur och skur, i nöd och lust. För  vi behöver det. Vi behöver yoga. Jag vågar säga att DU behöver yoga. För vi vet inte vad livet för med sig och jag VET att yoga är ett så bra verktyg, redskap att ha med sig när det stormar. Både inom dig och utanför dig.
Att ha yogan har hjälpt mig och hjälper mig när jag får svårigheter. Och jag önskar så att lära ut det, ge dig det verktyget. Det som funkat och funkar för mig.




Yoga på Mallorca och här hittar du mer info och anmäler dig. Antingen väljer du tre dagarsretreatet 16-18/9 eller 20-22/9. Det blir intensiva och härliga dagar. Jag ser så fram emot att ha yoga på den vackraste av öar. Vi utgår från ashtangayogan som är så pass anpassningsbar att den passar i stort sätt alla. Vi ska yogaandas och varva fysisk träning med avslappning och vila. Efter den här helgen hoppas jag ni känner er boostade att vilja fortsätta ha yogan i livet. Och att ni tar med er värmen och lite av Mallorcas sol hem. För att stå pall för en svensk vinter. Jag ser fram emot samtal vid lunch och middagsbordet. Jag är så glad och tacksam att Petra som har den här studion på Mallorca bjudit ner mig och att hon arrangerar den här kursen. Mejla Petra Westerlund  på santani@mail.com  om du har frågor gällande retreaten. Jag hoppas vi ses.

Det här är känslan jag vill att du ska i kroppen när du yogat med mig.


I november är jag inbjuden för att hålla i ett lite längre yogaretreat i Goa. Det var här på denna strand jag höll mitt första yogaretreat för nästan tio år sedan.
Kom och lev hippieliv med mig. Ta med dig yogamattan, en svalkande skjorta, bikinin och ett par flipflops. Mer behövs inte. Här vill jag vaccinera er med yoga under tio dagar, så att ni står stadiga för vad livet kan föra med sig. Snabba på, platserna går åt. Här har jag blivit inbjuden av svenska Eva som driver ett så härligt hotell direkt på stranden. Här hittar du info och anmäler dig

Jag hoppas vi ses.

Och vill du lära dig knipa, så hittar du mina knipråd gratis här

1 kommentar:

  1. Karin, jag hoppas att det är ok att jag har länkat till din blogg i min egen idag. Jag vet fler som skulle behöva komma iväg på sköna retreats och jag hoppas just dom följer länken. Många behöver också få upp ögonen för yogan och det jag vet att de kan få upp intreddet och bli nyfikna om de läser dina inlägg. Kram

    SvaraRadera