fredag 28 augusti 2015

ladda batterierna




Märker direkt när sommaren övergår i det stressade arbetslivet och allt man ska hinna med. Sommaren gick i den mest trivsamma lunk. Långsamt. Inga stora beslut. Trädgårdsterapi på hög nivå och härliga långpromenader i skogen och ett och annat dopp i havet.
Bär på denna ständiga längtan till landet.
Att bli påfylld av landet.
Stress och snabba puckar dränerar oss och även fast man vet. Även fast JAG vet att stress inte är bra. Hur viktigt det är med lugn och ro, så ändå faller man dit. Vad är det?
Den här hetsen av att vara effektiv. Så snabbt man hamnar i ekorrhjulet.

Men jag gör vad jag kan för att hitta lugnet. Ta livet med ro och Jag håller förkylningar och annat borta genom att försöka äta bra. Träna lagom och äta mina kosttillskott. Och ni vet väl att ni får tio procent på ert första köp?

Jag köper mina, så klart från Greatlife. Bästa kosttillskotten. Här kan du läsa om varför jag väljer Innate response och Greatlife

Jag får ofta frågan vilka kosttillskott jag äter. Här kommer listan igen
D-vitamin
C-vitamin
B-vitamin
E och selen
Q10
Magnesium
Omega 3
I perioder äter jag zink
Jag äter också probiotika.

Hm har jag glömt nåt? Magnesium är viktigt om man som jag har lätt för att hamna i stressens blåsväder. Det är ett grundämne som kroppen behöver som byggsten. Brist på magnesium kan bland annat leda till trötthet och utmattning men även om du känner dig skakig och upplever muskelryckningar. Magnesium ingår i över 300 olika enzymer som reglerar både energi- och och proteinomsättningen. Magnesium är ett av de viktigaste mineralerna för flera metaboliska processer och är även viktig för funktionen i dina muskler och nerver.
Magnesiumbrist är vanlig hos personer som bantar, stressar och tränar ofta.
Vilket då torde vara typ varenda människa.

Och för att boosta ännu mer. Det här blir toppen. Två tre dagars yogaretreat på Mallorca. Ser väldans mycket fram emot sol och bad och yoga på Mallis. Och att träffa er, guida er i yogans finurliga och fantastiska värld. KOm med!!!
Följ mig på instagram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar