söndag 15 juni 2014

Glöm inte Moonsunrabatten idag

Yoga är ju inte bara asanas (yogaställningar), men ändå blir man så himla glad när man lyckas med en ställning. Jag är ju stelare i min högra arm. Det går inte riktigt att sträcka ut den. Jag jobbar med att stretcha och fixa och trixa ut den, men operationen och strålningen har gjort axel och hela höger bröstrygg och bröstkorg något stelare. Det är okej. Jag är så tacksam att jag får och kan göra min yoga.
Men idag hos Charlotte yogade jag för Gaby Pascoli som är i stan. Jag träffade Gaby första gången i mysore. Hon är otroligt häftig kvinna. Det sägs att hon tackade nej till att bli auktoriserad av Guruji. Ändå bodde hon i Mysore i åtta år, numera bor hon i Goa och har yogaklasser där. Jag har yogat för henne några gånger i Goa. Idag fick jag yoga med henne igen och jag tog hälarna i kapotasana. Jag tog hälarna innan operationen, men det har varit för stelt. För svårt, har inte kunnat komma dit efter operationen. Det låter ju helt tokigt, men det är en sååå skön känsla när man kommer till hälarna med händerna. Det är som att bröstet öppnar sig. Jag behöver öppna i bröstet. Bär så mycket sorg och ledsenhet där.Det blir så tydligt när man kommer in djupare i en så kraftfull ställning.

Här tar jag hälarna med lite hjälp av Petri Räisanen.

Idag för två år sedan, fast det var en fredag för två år sedan. Då tvingade jag mig in på Bröstcentrum, sen vet ni. Jag diagnosticerades den 21:a juni. Kanske är det därför jag känner mig ledsen. Livet är inte lätt. relationer är inte lätt. Man kämpar. Önskar och vill. Men ibland tar det tid att läka gamla sår. Idag är också Thomasines födelsedag. Hon finns inte med oss längre. Hon dog i den här jävla skitsjukdomen Cancer. Idag är en sån där dag, när man vet att livet är kort. Förgängligt. Och det känns. Ta hand om er. Tack för att ni hejade på mg när min kamp var så tuff. Tack.

Lalehs Some die young

I morse fick jag ett så fint mejl, jag publicerar en bit av det. Tack finaste J. Jag grät på morgonen när jag läste ditt mejl. Och det gör mig stolt att jag inspirerat dig till en grönare livsstil. Men det gör mig ledsen att höra om din vän som inte finns med oss längre.

"För ca ett år sedan blev min mamma sjuk i bröst cancer.
Tack vare att jag följt din blogg förstod jag mycket av det mamma berättade.
Jag förstod på något sätt när hon pratade om behandlingarna och hur hon kände.
Jag hade ju fått veta så mycket från din blogg! Jag tipsade mamma att hon skulle läsa
din blogg, vilket hon också började göra. Mamma är idag så gott som frisk. Jag tog stor inspiration från dig vad det gällde kosten och livsstilen. Idag sitter jag här i stor sorg för att en nära vän har gått bort i cancer.  Hon precis som du lade om kosten och hela livsstilen. Även vi pratade om din blogg
och delade tips från den. Tyvärr gick hon bort i torsdags och kämpade in i det sista. Det sista hon drack var en  grön juice.  Även om hon inte kunde bota cancern med sin kost och livsstil så levde hon ett  bättre liv när hon valde den nya livsstilen.
"



 Styrka och kraft och jävlaranamma till all er som kämpar. Jag hejar på er. Och styrka och kraft till er som står bredvid.

Påminnelse:
Idag har alla läsare av den här bloggen 10 procent på allt i Moonsuns webshop. Glöm inte att skriva in YOGAVITA i kampanjrutan för att få rabatten. Obs gäller bara idag. Om jag var du skulle jag köpa ett litet sommarkit med ansiktsvatten, facialoil och serum som du kan njuta av hela sommaren.

2 kommentarer:

  1. Jag har följt dig genom bloggen & Facebook och inspirerats av den underbara människa & yogini du verkar vara! Och den dagen då du opererades gick jag till bokhandeln och köpte en av dina böcker! Som en hälsning till livet och det kändes på något vis som ett manifest över att du och all din klokhet ska vara här på jorden och ingen annanstans! Ville bara dela med mig av det så att du vet att det finns, för dig, okända människor överallt som tror och hoppas på dig & önskar dig all hälsa, lycka och kärlek i livet! Kram från en yogini till en annan

    SvaraRadera
  2. Och just idag vill jag skicka en lång varm omfamning till dig Karin!

    SvaraRadera