torsdag 22 maj 2014

jag tänker skratta nån av tjejerna till vinst


Det har ju varit stormigt om komikerscenen. Jag vet inte mer än vad som skrivs men en sak jag lärt mig, det är att den som skriker högst behöver nödvändigtvis inte ha alla rätt. Och det blir också så märkligt när det på något sätt bara handlar om just rätt eller fel. Svart eller vitt. Inga gråskalor emellan, eller någon sorts medveten eller är det omedveten ovilja att vilja lösa. För vad är rätt eller fel i den här diskussionen?
Men en sak vet jag. Just nu står det tre unga tjejer som vill tävla, som ser fram emot det här och som kanske alla, eller en blir den nya Karin Adelsköld.
För låt oss hoppas på fler roliga, modiga tjejer.
Så jag tänker ta mig till Raw på måndag och se min första ståuppshow. Har aldrig varit på någon förut och jag tänker skratta någon av tjejerna till vinst.
Och jag tänker hoppas på att fler följer med.
Så boka en biljett, och låt ingen ha rätt om att vi inte vill se roliga tjejer på scen. Eller att roliga tjejer inte drar folk på samma sätt som en rolig kille.
Låt oss fylla hela haket, inte nödvändigtvis riva hela haket...
Här kan du läsa om eventet
Här köper du biljett


1 kommentar:

  1. Låter ljuvligt, att "skratta ngn till vinst"!:) Ha en härlig helg./mvh Lan

    SvaraRadera