lördag 18 januari 2014

som en liten apa

åkte ut till landet för att jag skulle skriva. Ha ro, bara vara jag och Pino härute och just skriva. Men det är så svårt att få till det. Jag rymmer från orden. Gör andra grejer istället. Men än finns tid och jag måste få till det, så är det bara. Men jag tror jag är en deadlinemänska. Jag går runt och såsar kan det tyckas, men huvudet jobbar, tankar ner. För att när det är dags hamna i skrivtrance. Det är bara lite för mycket känslan, att man kliar på ett myggbett. Det finns en rastlöshet innan man får till det.

Den här bilden tog Ray i smyg på mig. Så här sitter jag ofta, som en liten apa, och skriver. Jag får ont i ryggen och armen av att sitta för länge, men det ser helt galet ut. Så här sitter jag nu ute på landet. Men eftersom jag är ensam här, så kan ingen smygta bilder på mig.


Jag skulle lätt kunna bli en enstöring. Kom på mig, när vi gick vår promenad ner till vattnet, att jag skrattar åt sånt här. Ser ni vad jag ser?
Jag ser hattar. Jag ser att allt under nattens snöande fått just små snöhattar. Sånt skrattar jag åt. Då tänker jag vad lite man behöver, egentligen. Om det inte hade varit för att vi har världens härligaste bastu härute, nämligen en infraröd bastu, så hade jag väl inte duschat på alla de här dagarna. Min braiga bastu
Jag hasar fram i mina skidbyxor, köpta för 40 kr på myrorna. Det är så skönt. Men snart ska jag ta mig in till stan.  I morgon har jag en knipworkshop mellan 15-17. Finns en plats kvar om någon vill ha den? Mejla mig på yogavita@telia.com.

Har groddat mungbönor. Det är så gott och så toppen att dryga ut sin smoothie eller morgonmousse.
Jag gjorde en ganska stor morgonmousse. I den hade jag:
2 avocado
1,5 dl groddade mungbönor
1 banan
1 mått hampaprotein
Lite vatten
1/5 pressad citron
Lite chiafrön
Färska spenatblad
massa kanel och lite vaniljpulver

Den blev tjock och jag åt den med sked.


Intressant om gluten och mejeriprodukter

Och ni har väl sett Annette Rosvall och Emma Hambergs fina blogg Husmorsorna. Idag har Emma skrivit så fint om en sopgubbe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar