söndag 21 december 2014

kniiip in det nya året



2008 kom min och Annelis första yogabok ut. Yoga för kvinnor Jag blev så glad när Norstedts ville ge ut den igen, fast i ett mindre format. Så igår hämtade jag ut den lille bebisen på posten. Och det känns som att hon ynglat av sig. Yoga för kvinnor goes pocket. Jag är så stolt och glad över den här boken.

Den här veckan har varit så skoj. Jag älskar att vara i produktion. Att sitta hemma och skriva har sina fördelar, men jag älskar att träffa människor. Jag älskar att jobba i en grupp som har samma mål. Det vill säga att programmet, eller vad det nu är man ska göra, ska bli så bra som möjligt. Så många år jag jobbade så. Så många kreativa människor jag träffade och fick möjlighet att jobba med på tv och tidningsredaktionen när jag ett tag gjorde det. Jag älskar att det är högt i tak. Att man brainstormar och hittar på grejer. Ett tag jobbade jag också med utveckling på tv.
Å, vad kul det är. Därför ska det också bli så kul att få flytta in i mitt och Annelis fina kontor på Hornsgatan. Det kanske blir ett produktionsbolag till slut. Ja, vem vet. Jag älskar att pusha andra. Få andra att blomma.






Här är vi. Jenny fattas, hon som sminkade mig till varje inspelning. Och som gjorde mig så där mallglad så man kan spricka. "Du är lite lik Lauren Hutton." Haha, ni vet ju hur mycket jag tycker om henne. Så vill jag åldras. Dessutom är hon cool så in i bängen.

Kolla bara vilket hårsvall Jenny fick till på mig...


Och mattorna vi använde kommer från Yogagrossisten. Ullmattan är heeelt underbar.






I februari får ni se det vi gjort. Och då minsann om jag får som jag vill. Då kniper vi in det nya året.
 Och vill du träffa mig och gå en knipworkshop, så har jag dessa två inbokade:

 30 januari i Stockholm
 18 februari I Sundbyberg

Men håll koll på min hemsida, som jag är dålig på att uppdatera. Det ska bli mitt nyårslöfte. 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar