fredag 5 april 2013

Kom med


Vad ska du göra i sommar?
Anledningen att jag undrar är det här:
Kom med på ett härligt yogaretreat som jag ordnar tillsammans med Karolina och Nina på Björkö i sommar. Passar både den vane utövaren och du som är nybörjare. Vi kommer att yoga massor och äta nyttigt. Det blir ett toppensätt att avsluta sommaren och göra sig redo för hösten 2013 med nya krafter. Som en nystart. 


Yogaretreat på Björkö med Karin Björkegren Jones & Karolina Zakrzewska


När: Måndag 29/7(vid kl 12) – lördag 3/8 (kl 12)

Var: Lyckhems pensionat & Vandrarhem

Pris: 5100 kr, i priset ingår yoga 5 morgonklasser(med två lärare), 5 eftermiddagsklasser (med antingen yinyoga, teknik och/eller meditation) kost, (frukost, lunch och middag )och logi,(5 nätter, inkvartering i delat dubbelrum på vandrarhemmet.)


Jag och Karolina är så glada att kunna erbjuda dig ett härligt yogaretreat i Stockholms yttersta skärgård på pensionat Lyckhem på Björkö, längst ut på Väddö. Hit tar du dig enkelt med buss från Östra station i Stockholm (du åker på busskortet) eller med båt från Nybrokajen till Östersjöbrygga, som ligger en kvarts promenad från pensionatet.

Kom med och njut av ett yogaretreat som vänder sig till både den vane ashtangayogautövaren och för nybörjaren. Vi kommer att ha både Mysoreklass och ledda klasser varje morgon. Dessutom har vi varje dag, antingen eftermiddags eller kvällsklasser i yogateknik, som kurs i bakåtböjningar och handstående, meditation och yinyoga bland annat. På morgonklasserna är vi alltid två lärare.

Måltiderna äts i mitt hus i Skeppsmyra, som ligger fem minuters promenad från Lyckhems pensionat. Nina Rahm som är van att ha hand om måltiderna på yogaresor, står för den kärleksfullt tillagade maten, som så klart är vegetarisk.


Karolina har en regelbunden yogaträning med Rolf Naujokat i Goa, Indien och gör en bit in i tredje serien i Ashtangayogans serier. Jag, Karin träffade Karolina i Indien när jag var där förra året. Karolina var också den som hjälpte mig med min yogastudio i Båstad och tog alla mina klasser när jag fick mitt cancerbesked. Förutom att Karolina är grym på ashtangayoga och att lära ut det, är hon utbildad i Vinyasayoga och har jobbat på Brahmani Drop in center i Goa. Och nu i april kommer Karolina att driva Purpley Valley retreat i Goa. Jag, Karin har yogat i många år. Skrivit flera yogaböcker och fjorton yogadvder. Jag har tränat och assisterat flera stora och internationellt kända yogalärare. Jag har gått flera yogautbildningar och är certifierad enligt yogaalliance. Just nu tränar jag med Charlotte Lindström och gör en bra bit in i andra serien. Under hela min sjukdom har jag fortsatt att yoga och jag blir mer och mer förälskad i yogan. Vilket fantastiskt verktyg det är att ha med sig genom sorger, förluster, skilsmässa och sjukdomar.  Jag har sagt det förut: Yoga är min bästa pensionsförsäkring. Jag tror att Karolina skriver under på det med.






För mer info och anmälan, mejla: yogavita@telia.com
Anmälningsavgift på 500 kr, betalas senast 2 veckor efter att din anmälan är bekräftad in på bg 5459-1201 (glöm inte att skriva ditt namn och retreat Björkö) 

Resterande belopp senast 1/6 på samma bg. 

Anmälan senast 30/4 för det billigare logialternativet, eftersom de rummen går åt fort. Men pensionatet har många boendemöjligheter. Tillägg på enkelrum, pensionatsboende, eller om du vill hyra en liten familj/flerbäddsstuga för dig och din familj. Hör av dig så ordnar vi det bästa för dig.

Vill du kika på pensionatet www.lyckhem.nu

Vill du veta mer om Nina www.ninarahm.se

Mer om mig Karin hittar du på www.yogavita.se
Och Karolina får se till att skaffa sig en hemsida ;)

1 kommentar:

  1. Hej Karin, det går inte att komma in på din www.yogavita.se.
    Hälsningar Ewa

    SvaraRadera