måndag 23 januari 2012

lagenhetsbyte.se

Vi bor ju väldigt smått här i stockholm. Det är ett medvetet val. Vi tänker ju att vi ska byta upp oss till en större hyreslägenhet. Jag vill inte äga något, utam jag vill helst vara kvar på hyresmarknaden. Så jag har lagt ut lägenheten på www.lagenhetsbyte.se. Och vilket jobb det är.
Många verkar mest lägga ut sin lägenhet för att se vilka svar de kan få. Där ligger deras fantastiska sekelskifteslägenheter som värsta bakelserna. Och man känner sig som flickan med tändstickorna när man står där och tittar in i deras fina, fina liv.

Vi försöker vara duktiga och svara på annonserna och särskilt på byteskedjorna, så har jag nu fått tre sms och det här meddelandet från några på en triangelkedja, på ett byte som känns så där.

"Vi är med i ett triangelbyte...Hur intresserad är du av detta byte? Vore bra om du kan svara oavsett om det är negativt eller positivt. Eller klicka bort bytet om intresse ej finns. "

Jag har svarat att jag har svårt att svara ja eller nej, eller ens kanske. Men nu börjar det bli mer surt och då ska sägas att vi kanske varit med i max två veckor. Så det är inte så att vi håller på och drar ut på något direkt.

Orkar jag det här eller? Näe, jag behöver semester, uppenbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar