tisdag 10 februari 2015

mappie

Vilken fest jag var på igår. Mappiegalan. Den var så skoj. Maria Möller var helt fantastisk som koferencier. Så lyckat, så skoj. Tack Amelia Adamo och tack M-magasin.

Jag träffade min gamla arbetskamrat på Mappiegalan. Väldigt kul.



Jag var alltså nominerad i kategorin Vardagshjälte på Mappiegalan. Hur kul är det inte att bli nominerad ens första år som Mappie? Ja, ni vet ju att jag fyllde Mappie i somras. Och som Vardagshjälte. Tack M-magasin för den fina nomineringen. Den ska jag leva på ett tag. Kändes så klart helt fantastiskt att vara nominerad bland alla häftiga kvinnor som överläkare Meri Liljegren (de könsstympades vårdgivare), professor Karin M Ekström (återvinningsexpert), tv-sändare Mahin Alipour (modig motståndsröst) och professor Kerstin Uvnäs Moberg. Jag vann inte. Utan det var Mahin Alipour som vann och vet ni det kändes som rätt person vann och jag blev så glad för hennes skull. Hon är modig läs här



En annan modig och stark kvinnlig förebild. Oj, oj Gudrun Schyman. Jag passade så klart på att ta ett kort med henne. Sånt man gör efter ett par glas champagne. Gudrun intervjuade jag en gång för tidningen Amelia. Hon och sju andra kända tjejer berättade om hur de blivit misshandlade av sina män. En starkt och viktig artikel. För det finns ingen "misshandlartyp" som man ibland hör. Alla kan hamna där. Jag vet, för jag träffade en kille som höll på att bryta ner mig psykiskt och jag är så glad att jag lyckades gå.

Jag var på galan med de här älsklingarna och vi hade så kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar