söndag 9 februari 2014

vårnyheter

Har varit på landet i helgen, men snart ska vi åka in till stan igen. Jag älskar lugnet härute. Älskar att jag kan hoppa in i bastun, gå långa promenader, stanna till vid havet. Prata lite med fåren. Visst är det härligt att resa, men jag blir alltid lika glad över vår natur och den stora tystnaden härute. Och faktiskt också årstiderna. Årstiderna är ju inte så kul när man bor i en storstad, men på landet. Hur härligt är det inte med fågelkvittret, och att en liten vårblomma letat sig upp ur snötäcket. Hur glad blir man inte av de där första tecknen på att sommaren kommer. Den finns därframme. Jag letar vårtecken. 

Vad händer i vår på Yogavita, min ambulerande yogastudio? Jag fortsätter att skriva på boken som ska komma ut i september/oktober i år. Plus att det snurrar ju också på lite med min senaste bok Frisk och strålande hy på naturlig väg, som ligger på internetbokhandlarnas topplistor. Det är så härligt och jag är så glad och tacksam. Men lite inbokade grejer kan jag ändå erbjuda.



Min knipworkshop på Atmajyoti i Stockholm är fullbokat. Jippie. Vi letar nytt datum nu i vår. Så håll utkik.

KNIPET I KARLSTAD 
Det finns platser kvar i Karlstad på lördag 1 mars kl 13-15. Knip en plats.
Plats: Ashtanga Yoga Karlstad Sundbergsgatan 12A, Herrhagen. 
Pris: 550 kr då ingår min knipbok (värde 150 kr) Jag signerar gärna. 
Du kan låna yogamatta. Anmälan sker till info@ashtangakarlstad.se, mejla dem för inbetalningsuppgifter och information.

KNIPET I VISBY
Det finns platser kvar i Visby. Kom med!
Söndag 13 april kl 9-12
Pris: 600 kr
Workshopen innehåller 2h träning, 1h frågor/svar, lyxfika, samt den fina boken Knip för bättre hälsa
Plats: Lila shala, Södertorg 17, Visby
Anmälan: mejla ditt namn, mobilnummer och hemadress till info@lilashala.se


Eller vad sägs om att  

VÅRBOOSTA MED YOGA; DANS & MAT?
När: 30/5-1/6
Var: Lyckhems pensionat på Björkö med mig som yogalärare, Aesa Ardal som håller i dansen och Nina Rahms fantastiska mat.

Dans, yoga och mat som boostar dig från topp till tå. Kan det bli bättre?
Kom med på ett miniretreat för tjejer/kvinnor på Björkö och fyll på med extra energi.
Med hjälp av yoga, dans och mat kan vi plocka fram kraften och glädjen inom oss. Det här är en helg utan pekpinnar och måsten. En inspirerande helg för dig som behöver fylla på lite extra kraft och energi efter en tuff vinter. Eller bara vill ge dig själv en liten vårkick.
Pris: 2000 kr för yoga och dans, Mat 500 kr för hela helgen betalas på plats, mot kontantkvitto.
Boende: Du väljer ditt boende. På Lyckhems pensionat kan ni bo i stuga, i vandrarhemsdelen eller ta in på pensionatet. Du bokar ditt boende själv. www.lyckhem.nu

För mer info och anmälan mejla mig på yogavita@telia.com

YOGARETREAT I MONTENEGRO. Här finns det två platser kvar. Vi håller gruppen liten. Max 15 elever. Mejla mig för mer information. yogavita@telia.com 











1 kommentar:

  1. Skulle gärna vilja vara med i Karlstad men tror inte det kommer att funka pengamässigt. Men det är ju nästan tre veckor kvar så jag hoppas att det finns nån plats kvar i slutet av månaden och att Folksam betalar ut lite slantar för min tumördiagnos snart:-(
    Annars får jag nöja mig med att läsa knip-boken

    SvaraRadera